Ny CFO på Teligent

Ny CFO på Teligent Från och med första september är Paul Hastings ny CFO på o-listenoterade Teligent. Paul Hastings har stor erfarenhet som CFO och andra ledande positioner inom bland annat PricewaterhouseCoopers och GE Capital. Därutöver har han en bred erfarenhet av telekomindustrin och systemleveranser. Paul Hastings kommer närmast från en anställning som CFO hos Visual Wireless, en svenskbaserad leverantör av telekommunikationssystem. För ytterligare information, kontakta: Ulf Lindstén, vd och koncernchef Per Wejke, styrelseordförande Teligent AB Teligent AB Tel. 08 520 660 50 Tel. 0708 42 33 73 ulf.lindsten@teligent.se Om Teligent Teligent utvecklar och marknadsför avancerade mervärdestjänster för telekommunikationsnät. Tjänsterna och applikationerna som bolaget erbjuder baseras på den generiska tjänsteutvecklingsplattformen Teligent P90/E. Bolagets lösningar används idag av ett flertal ledande operatörer, däribland BT, Cingular, MCI, T-mobile USA, Telefónica, Telia, Tele2 och operatörer inom Vodafone-gruppen. Teligent grundades 1990 och har varit noterade på Stockholmsbörsens O-lista sedan 1999. Med huvudkontor i Nynäshamn har bolaget idag kontor i nio länder runt om i världen. Teligent har ca 290 anställda och nettoomsättningen 2003 var ca 255 miljoner SEK. Besök gärna www.teligent.se för ytterligare information. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT00030/wkr0001.pdf