PRESSMEDDELANDE 2010-06-29 Erik Gutenwik - ny VD i Temporent

Erik Gutenwik är utsedd till ny verkställande direktör för Temporent och efterträder Per Johansson, som kvarstår i sin befattning som VD för Temporents moderbolag Nordic Modular Group AB.

Erik Gutenwik kommer närmast från posten som affärsutvecklare i Nordic Modular, en tjänst som han tillträdde den 1 mars i år. Dessförinnan arbetade Erik under många år i Skanska-koncernen.

Erik Gutenwik (f 1961)

Tidigare erfarenhet: VD Skanska Stomsystem AB, VD Skanska Maskin AB, Deputy Area Manager Africa i Skanska International Civil Engineering AB, VD Skanska Raise Boring AB.
Civilingenjör Väg- och Vattenbyggnad, Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm samt Executive Master's Programme in Project Management, Linköpings universitet.

Per Johansson  |  VD Nordic Modular Group AB |  08-590 990 43|  070-573 02 05
Erik Gutenwik  |  VD Temporent AB |  08-590 990 59|  070-608 88 27

Temporent startades 1995 och är idag en av Nordens största moduluthyrare med kontor på sex orter i Sverige, Danmark och Norge. Kunderna utgörs huvudsakligen av kommuner, landsting och stora företag. Temporent ingår i koncernen Nordic Modular Group AB som ägs av Kungsleden AB (pupl.).