Temporent är först med Tekniskt Godkännande i Norge

PRESSINFORMATION 2011-09-22

Temporent är den första modulleverantören i Norge som fått en sk ”Teknisk Godkjenning” av en modulserie. Det är SINTEF Byggforsk som har utfärdat certifikatet. – Vi är både stolta och glada över att ha fått detta på plats. SINTEF har synat oss i sömmarna och satt sin stämpel på modulserien KUBIK. Det är ett erkännande av våra moduler och ger kunderna en trygghet att välja våra lösningar, säger Terje Mork regionchef i Temporent Norge. Han hymlar inte med att detta kommer att vara fördelaktigt i marknadsföringen framöver.

– För oss är det inte detaljer som 34 cm isolering i taket som är det viktigaste, utan att vi nu har svart på vitt att vi har genomgående goda tekniska lösningar, säger Mork om resultatet av en lång och grundlig process. – Det är ett omfattande arbete som SINTEF har genomfört. De har bland annat varit i fabriken i Sverige och haft möten och intervjuer med flera nyckelpersoner i företaget, säger Mork. Temporent AB i Sverige är sedan flera år certfierade enligt ISO 9001 och 14001, och nu har vi fått ytterligare en oberoende total kvalitetskontroll av hela produktionsprocessen utförd.

Myndigheternas krav på dokumentation skärps ständigt. Temporent AS är nu väl förberedda för detta. – Vi har nu den tredjepartskontroll som myndigheterna i Norge önskar. Vi räknar Teknisk Godkjenning som en stor konkurrensfördel och räknar med att marknaden lägger märke till att vi har det på plats, säger Terje Mork. – Det betyder i praktiken trygghet för våra kunder.

Regionchef Temporent Norge Terje Mork,
terje.mork@temporent.no, mobiltel +47 92 45 86 72

Om Temporent

Temporent hyr ut temporära lokaler i modulbyggnader. Temporentlokaler monteras snabbt på kundens mark och hyrs så länge behovet varar. Därefter flyttas modulerna vidare till nästa kund. Så kan företag, skolor och förskolor fortsätta att bedriva sin verksamhet fritt från störningar - utan att vare sig behöva flytta eller investera i permanenta utbyggnader.

Temporent startades 1995 och är idag en av Nordens största moduluthyrare med kontor på sex orter i Sverige, Danmark och Norge. Kunderna utgörs huvudsakligen av kommuner, landsting och stora företag. Temporent ingår i koncernen Nordic Modular Group AB som ägs av Kungsleden AB (publ.).

Läs mer på www.temporent.se

Taggar: