Temporent levererar kontor för Ekobrottsmyndigheten i Umeå

Report this content

Modulhusuthyrarna Temporent bygger nu upp Ekobrottsmyndighetens nya och tillfälliga kontor i Umeå. Kontorsmodulerna placeras bredvid polishuset i centrala Umeå, och kommer stå kvar under tiden som myndighetens permanenta byggnad färdigställs intill. Beställaren är Hemsö Fastighets AB.

Nyligen blev det klart att Ekobrottsmyndigheten ska utlokaliseras och Umeå har som en växande universitetsstad lockat myndigheten att etablera sig. Detta innebär också att myndigheten snabbt behövt hitta lämpliga lokaler i staden. Temporent har därför fått färdigställa myndighetens kontorsbyggnader på mindre än en månad.
- Hemsö Fastighets AB är vana vid att arbeta nära Polismyndigheten och dess krav på säkerhet. Vi är glada över att vårt samarbete med Temporent, som snabbt levererade kontoret på plats med våra specifika krav, säger Fredrik Hermansson på Hemsö Fastighets AB, beställare av myndighetens nya lokaler.

Ekobrottsmyndighetens nya kontor har tre plan med drygt 700 kvadratmeter. Det är Temporents modell KUBIK som används i sammanlagt 26 moduler.
- Vi har på kort varsel fått ordna nya, trivsamma kontor så att de som ska arbeta på myndigheten känner sig välkomna i Umeå. De kommer nu få kontor som både är trevliga och funktionella, säger Nils Jonsson, regionchef Nord på Temporent.

För mer information, vänligen kontakta:

Nils Jonsson  |  Regionchef Nord  |  090-10 57 87  |  nils.jonsson@temporent.se

Om Temporent

Temporent hyr ut temporära lokaler i modulbyggnader. Temporentlokaler monteras snabbt på kundens mark och hyrs så länge behovet varar. Därefter flyttas modulerna vidare till nästa kund. Så kan företag, skolor och förskolor fortsätta att bedriva sin verksamhet fritt från störningar - utan att vare sig behöva flytta eller investera i permanenta utbyggnader.

Temporent startades 1995 och är idag en av Nordens största moduluthyrare med kontor på sex orter i Sverige, Danmark och Norge. Kunderna utgörs huvudsakligen av kommuner, landsting och stora företag. Temporent ingår i koncernen Nordic Modular Group AB som ägs av Kungsleden AB (publ.).

Läs mer på www.temporent.se

Taggar:

Citat

Vi är glada över att vårt samarbete med Temporent, som snabbt levererade kontoret på plats med våra specifika krav.