Green Tenant Award 2014 – sex finalister utsedda

Juryn för Green Tenant Award har nu nominerat sex finalister till årets Green Tenant Award. Prisutdelning sker på Stockholms Handelskammare den 13 november och leds av juryordförande Peter Örn.

Green Tenant Award 2014 års jury består av Peter Örn, tidigare ordförande i regeringens delegation för hållbara städer, Nyamko Sabuni, hållbarhetschef ÅF, Linn Dahlberg, affärsutvecklare Fabege, Thomas Stoll, hållbarhetschef Tengbom och Erik Dellner, VD Nextport. Juryn har utan inbördes ordning nominerat följande sex finalister:

• Swedbank
  • U&We
  • Svenska institutet
  • Vasakronan
  • LINK arkitektur
  • SABO

Green Tenant Award instiftades 2011 av Tengbom och Nextport Business Relocation Partner i syfte att lyfta fram företag och organisationer som arbetar med att utveckla och stimulera en hållbar arbetsmiljö. Tävlingen inspirerar till fortsatt engagemang och kreativitet genom att lyfta fram kontorshyresgäster som framgångsrikt kombinerar hållbarhet och affärsnytta. Ledordet för årets tävling är kreativitet.

Prisutdelningen äger rum torsdagen den 13 november kl. 11.00–13.30 på Stockholms Handelskammare, Brunnsgatan 2. Anmälan för deltagande görs via länken http://event.tengbom.se/stockholm/

För ytterligare information:
Ida Nilsson, projektledare för Green Tenant Award på Tengbom, 08-412 53 58