Tengbom förvärvar inredningsföretag

Tengbom, ett av Nordens ledande arkitektföretag, förvärvar Studio 31 i Göteborg. Affären innebär att Tengbom förstärker sin kompetens och bredd ytterligare inom inredningsarkitektur i ännu en storstadsregion.

Tengbom är inne i ett expansivt skede och täcker allt större delar av Sveriges regioner.

För att kunna erbjuda våra kunder ännu fler tjänster och unika miljöer har vi förvärvat Studio 31, ett inredningsföretag baserat i Göteborg.

Studio 31 bildades 1986 och är ett väletablerat företag. Medarbetarna har lång erfarenhet av inredningsuppdrag, såväl till företag och näringsliv som till förvaltning. De arbetar bland annat med Nordea, Ericsson, McDonald’s och Göteborgs Stad för att nämna några av uppdragsgivarna.

– Tengbom är en fullserviceleverantör inom arkitektur och arbetar inom alla områden och segment. Genom förvärvet av Studio 31 stärker vi våra möjligheter att erbjuda kvalificerade tjänster inom inredningsarkitektur i Göteborgsregionen, säger Magnus Meyer, VD för Tengbom.

Övertagandet av verksamheten sker per den 1 oktober 2008.