Helena Nathhorst ny CFO för Teracom Boxer Group

Helena har en flerårig bakgrund inom Teracom Boxer Group och kommer närmast från rollen som Head of Business Control & Treasury och tf. CFO för koncernen.

Förutom olika roller inom Teracom Boxer Group har Helena ett förflutet som revisor och transaktionsrådgivare på KPMG.

− Helena har en gedigen erfarenhet som sträcker sig över en rad olika positioner inom redovisning och finansiering. Hon har dessutom flerårig erfarenhet inom koncernen och därmed god inblick i den förändringsresa som hela radio- och TV-branschen genomgår. Jag är övertygad om att Helena kommer att vara en stor tillgång i arbetet med att säkerställa koncernens lönsamhet, säger Åsa Sundberg, vd och koncernchef Teracom Boxer Group.

− Jag är mycket glad över att ha fått det här förtroendet. Koncernen är inne i en spännande och utmanade konkurrenssituation och jag ser fram emot att få vara med och fortsätta utveckla verksamheten, säger Helena Nathhorst.

Helena tillträder som CFO för Teracom Boxer Group den 1 november 2014.

Åsa Ragnar, HR- och kommunikationsdirektör Teracom Boxer Group, 46 708 84 34 94, asa.ragnar@teracomboxer.com

Teracom Boxer Group är en medieoperatör bestående av marknadsbolagen Teracom Sverige och Teracom Danmark, som bedriver nätverksamhet inom marksänd tv, radio och network services och Boxer Sverige och Boxer Danmark, som bedriver betal-tv-verksamhet. Teracom Boxer Group ägs till 100 procent av svenska staten. År 2013 omsatte Teracom Boxer Group drygt 3,9 miljarder kronor och hade 710 anställda. Mer information finns på www.teracomboxergroup.com