Terese Alvén i träningskampanj för Posture

Hälsoprofilen Terese Alvén som driver träningsbloggen Spark i baken lär ut sina bästa vardagsträningstips tillsammans med svenska företaget Posture.  En bra hållning är en förutsättning för ett bra första intryck och det går att förbättra med Terese Alvéns enkla vardagsövningar

-        En bra hållning är det snabbaste sättet att utstråla styrka och självförtroende samt förbättra hälsan. Jag tycker det är roligt att samarbeta med ett svenskt företag som hjälper fler att må bra i sin kropp och bli medvetna om sin hållning, berättar Terese Alvén.

Filmerna är framtagna tillsammans med produktionsbolaget Crisby och visas bland annat på Vardagsträning.se och på Youtube.  Filmerna som bland annat visar hur man kan vardagsträna på jobbet, med barnen och när man promenerar är byggda på teman. Get in shape - utan gym, Stay Strong - som förälder,  Get fit - på kontoret, Straighten up - för livet.

För mer information vänligen kontakta: Edit Künstlicher, presskontakt för Terese Alvén på  mobil: 070-818 57 00, mail: edit@editk.se

Terese Alvén är utbildad kostrådgivare och PT. Hon driver sedan 2007 en av Sveriges största träningsbloggar, Sparkibaken.se och är författare till böckerna ”Viktig – från matmissbrukare till träningsförebild” (2013) och ”Träna tillsammans med familjen” (2014). 2015 är hon aktuell som Lotta Bromés PT i P4´s ”Träna med Lotta” och släpper barnboken ”Träna tillsammans med Tia” (2015 Idus förlag).

Taggar:

Om oss

Terese Alvén är en av Sveriges allra första träningsbloggare med Sparkibaken.se som hon startade 2007. Terese är utbildad kostrådgivare, Personlig Tränare och kommunikatör. Idag bloggar Terese under eget namn på amelia.se. Hon är även föreläsare och författare och har skrivit böckerna: ”Viktig – från matmissbrukare till träningsförebild” (2013), ”Träna tillsammans med familjen” (2014), barnboken ”Träna tillsammans med Tia” (2015) och ”Jätteviktig – att må bra efter en ätstörning” (2016).

Snabbfakta

Hälsoprofilen Terese Alvén som driver träningsbloggen Spark i baken lär ut sina bästa vardagsträningstips tillsammans med svenska företaget Posture. En bra hållning är en förutsättning för ett bra första intryck och det går att förbättra med Terese Alvéns enkla vardagsövningar.

Citat

- En bra hållning är det snabbaste sättet att utstråla styrka och självförtroende samt förbättra hälsan. Jag tycker det är roligt att samarbeta med ett svenskt företag som hjälper fler att må bra i sin kropp och bli medvetna om sin hållning
Terese Alvén