Träna tillsammans med Tia

Idag blir barn allt mer stillasittande. Deras föräldrar likaså. I Terese Alvéns nya bok för barn, Träna tillsammans med Tia, ligger fokus på roliga rörelser att göra tillsammans. Barnen får utforska vad kroppen klarar av att göra ihop med den vuxne som läser boken.

Träna tillsammans med Tia är en bok som sprider rörelseglädje till barn från 3-6 år och riktar sig till de som älskar att sporta och de som behöver röra på sig mer för att må bra. I boken får vi följa Tia och hennes djurvänner som bjuder på enkla övningar, samtidigt som barnen får lära sig om träning, varför det är bra för oss och hur man kan göra träningen rolig.

Terese Alvén har jobbat med träning i över 15 år, är utbildad personlig tränare och kostrådgivare. Sedan 2007 skriver Terese den populära träningsbloggen Spark i baken. År 2013 debuterade Terese med självbiografin Viktig – från matmissbrukare till träningsförebild, året efter kom den inspirerande boken Träna tillsammans med familjen. Förutom att skriva böcker och blogg frilansar Terese som skribent och träningsinspiratör, hon håller föreläsningar och instruerar gruppträningsklasser. Hennes barn, Charles och Tilde, är med i boken.

För mer information vänligen kontakta editK´s vd: Edit Künstlicher,  mobil: 070-818 57 00, mail: edit@editk.se

Terese Alvén är utbildad kostrådgivare och PT. Hon driver sedan 2007 en av Sveriges största träningsbloggar, Sparkibaken.se och är författare till böckerna ”Viktig – från matmissbrukare till träningsförebild” (2013) och ”Träna tillsammans med familjen” (2014). 2015 är hon aktuell som Lotta Bromés PT i P4´s ”Träna med Lotta” och släpper barnboken ”Träna tillsammans med Tia” (2015 Idus förlag).

Taggar:

Om oss

Terese Alvén blev en av Sveriges allra första träningsbloggare när hon startade Sparkibaken.se 2007. Hon har sedan dess blivit utnämnd till bland annat Årets träningsblogg 2010 och Årets Hälsoprofil 2014. Terese är utbildad personlig tränare, kostrådgivare och kommunikatör. Hon har skrivit fyra böcker om kost och träning och är även en uppskattad föreläsare inom ämnen som berör barns hälsa, träning med familjen och hur man besegrar en ätstörning.

Snabbfakta

Citat

Boken har fokus på rörelse, glädje och gemenskap. Glädjefylld träning är grunden för ett hälsosamt liv.
Terese Alvén
Som mamma vet jag hur lätt barn blir stillasittande med en skärm, men med denna bok får vi upptäcka hur roligt det är att röra på sig samtidigt som vi läser och lär oss om träning.
Terese Alvén