• Terratec/

Mobil visning 2.0: TERRATEC’s TV-sticka nu med valfri TV programvara DVBLink för iPhone och iPad

Report this content

Television kommer till mobiltelefonen: TERRATEC är redo att lansera ett nytt programpaket från DVBLogic 1), som ger TV integration och anslutningslösningar för dess populära Cinergy /TV på datorns produktlinjer. DVBLink TV Source and DVBLink Server Network Pack inkluderat, förser denna applikation tillgång till hemmadatorer från mobiltelefon.

Den senaste versionen (3.2) tillåter flertalet mobiltelefoner att använda sig av hemma PC:n för att motta TV signaler via Internet. I nuläget har iPhone och iPad videoöverföring. Mer därtill, Android, såväl som Blackberries och Windows mobiltelefoner kan ha tillgång till TV:n för att programmera inspelning av TV sändningar!

Med start i februari kommer samtliga digitala TERRATEC TV lösningar med en 20 dagars testversion av mjukvaran. Till ett nedsatt pris kan användare aktivera den fulla versionen via mjukvaran. Den kommer också finnas tillgänglig som nedladdning på TERRATEC's hemsida från och med februari.

Den nya programvaran är kompatibel med alla Cinergy TV lösningar och TERRATEC's PREMIUM produkter, och inkluderar DVB-C, DVB-S samt DVB-T. En annan huvudtillgång är att baspaketet DVBLink TVSource gör samtliga TERRATEC DVB-C produkter såsom H7, H5, Cinergy HTC Stick, och Cinergy C PCI kompatibla med Mediecentralen*. Förutom det, gör applikationen det så mycket enklare att hantera och sortera stationer, och erbjuder en mångfaldig mängd EPG funktioner. DVBLink är en entonig lösning för TV programmen som visas på PC och mobiltelefoner. Medföljer en virtuell mottagare utan effektförstärkare, mjukvaran stödjer alla TERRATEC's TV tunersticks, kort och USB boxar, EPG (den elektroniska programguiden), och IP-TV program. Även kompatibel med nästan alla Windows multimedia applikationer, inkluderat Windows Media Center, Media Center Extender (MCE), Media Portal, och mycket mera!

Det valfria DVD-Link Server Network Paket distribuerar radio och TV program från en DVBLink aktiverad PC till andra Windows datorer, bärbara datorer, UPnP-aktiverade "klienter" som Playstation 3 och Xbox 360, samt övriga mobila apparater. Netbook's, bärbara datorer, mobiltelefoner, och nu får även iPhone samt iPad tillgång till hemma TV-tuner via en webbläsare.

1)  DVBLogic:  HYPERLINK "http://www.dvblogic.com/tvsource.php"

* MediaCentral

Pris och tillgänglighet:

På DVBLogics hemsida kan man ladda ner programvaran och kostar - TV Source software: 232 SEK inklusive moms, Server Network Pack: 232 SEK, TV Source Connected Edition (TV Source + Server Network Pack):  417 SEK

Terratec erbjuder 10 % rabatt på programvaran.

Mer information, inklusive bilder, finns på www.terratec.com eller på www.ztartitup.com/PressNews.htm, och om du vill ha ett testexemplar är du välkommen att maila mig.

Presskontakt, Norden:

Ztartitup Nordic AB

Åke Hyppe

Box 34013, SE-10026 STOCKHOLM

ake.hyppe@ztartitup.com

+46 70 795 84 30

Om TERRATEC

TERRATEC Electronic, beläget i Nettetal i den tyska Rhen regionen, lanserades 1994 och blev snabbt välkänt på marknaden. Idag är företaget den tyska tillverkaren av TV, video och ljudkort och en av Europas största företag när det gäller multimedielösningar. Företagets produktportfölj innehåller professionella ljudprodukter, ljudsystem för PC, TV/videolösningar och produkter för personlig användning inom hifi. TERRATEC kan, som en trendsättare inom teknologi, själv bana vägen för innovation vad gäller produkter för trådlösa multimedielösningar i hemmet, internetradio och digitala TV-lösningar för stationära och bärbara datorer.

Taggar: