Ändrade publiceringsdatum för delårsrapporter för det tredje och fjärde kvartalet 2016

TF Bank AB (publ)  (OMX Nordic Exchange: TFBANK), kommunicerar i dag att det tidigare publicerade datumet för delårsrapporten för det tredje kvartalet 2016 har flyttats från 8 november till 27 oktober 2016 kl. 8.00 AM CET.

Även datumet för bokslutskommunikén för 2016 har flyttats från 14 februari till 9 februari 2017.

Finansiell kalender:

Delårsrapport januari-september 2016               27 oktober 2016

Bokslutskommuniké 2016                                   9 februari 2017

Sture Stölen, Investor Relations, +46 723 68 65 07, ir@tfbank.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 september 2016 kl. 08.00 CET.

TF Bank är en internetbaserad nischbank som erbjuder konsumentbanktjänster genom sin egenutvecklade IT plattform med hög grad av automatisering. Bolagets IT-plattform är utformad för skalbarhet och anpassning till olika produkter, länder, valutor och digitala banklösningar. TF Bank bedriver bankverksamhet med in- och utlåningsverksamhet mot privatpersoner i Sverige och Finland, utlåningsverksamhet mot privatpersoner i Norge och Polen samt gränsöverskridande utlåningsverksamhet i Danmark, Estland och Lettland.

Per den 30 juni 2016 hade TF Bank en utestående låneportfölj på 2 185 miljoner kronor. TF Bank har ökat sina totala rörelseintäkter från 272 miljoner kronor under 2012 till 388 miljoner kronor under 2015, motsvarande en genomsnittlig årlig tillväxttakt om 13 procent.