TF Bank publicerar Årsredovisningen 2016

TF Banks årsredovisning samt risk- och kapitaltäckningsrapport för 2016 har publicerats på www.tfbankgroup.com

.

Sture Stölen, Investor Relations, 46 723 68 65 07, ir@tfbank.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som TF Bank AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, och i förekommande fall, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2017 at 0900 CET.

TF Bank är en internetbaserad nischbank som erbjuder konsumentbanktjänster genom sin egenutvecklade IT- plattform med hög grad av automatisering. Bolagets IT-plattform är utformad för skalbarhet och anpassning till olika produkter, länder, valutor och digitala banklösningar. TF Bank bedriver bankverksamhet med in- och utlåningsverksamhet mot privatpersoner i Sverige, Norge och Finland, utlåningsverksamhet mot privatpersoner i Polen samt gränsöverskridande utlåningsverksamhet i Danmark, Estland och Lettland.

Per den 31 december 2016 hade TF Bank en utestående låneportfölj på 2 489 miljoner kronor. TF Bank har ökat sina totala rörelseintäkter från 272 miljoner kronor under 2012 till 441 miljoner kronor under 2016, motsvarande en genomsnittlig årlig tillväxttakt om 13 procent.