Nytt drömhotell öppnar i subtropiska Florida Keys

Report this content

Allt fler upptäcker underbara Florida Keys och nu öppnas en nybyggd drömresort på ökedjans Key Largo – för första gången på över 20 år. Key Largo är ett ikoniskt stopp på en roadtrip över the Keys. I slutet av sommaren 2016 kan resenärer börja checka in på det efterlängtade Playa Largo Resort & Spa.

Playa Largo Resort & Spa i Key Largo är rena drömmen för semesterfiraren. En semesteranläggning med full service, 144 rum och sviter, 10 avskilda bungalows och ett lyxigt fristående gästhus. På hotellets närmare 600 000 kvadratmeter stora område kan gästerna njuta av en generös pool, barhäng vid strandens Tiki Bar, ett flertal restauranger samt spa och fitness. Stranden förgylls av Florida Keys välkända vita sandbädd som sträcker sig längs hela hotellet och erbjuder mängder av strand- och vattensporter.

Playa Largo Resort & Spa är en idealisk destination för bröllop, företagsevenemang, möten och banketter eftersom hotellet också kommer att ha en 600 kvadratmeter stor balsal.

Intresset för Florida Keys och Key West ökar eftersom allt fler resenärer söker exotiska upplevelser och äkta lokala smaker när de reser genom södra staterna. Playa Largo Resort & Spa är det senaste hotellet i en rad av nyöppnade hotell i Florida Keys – men att en helt nybyggd resort öppnar är något som inte har skett på över 20 år, vilket gör Playa Largo Resort & Spa extra speciellt. Tillväxten av hotellkapacitet återspeglar den ökande populariteten för den subtropiska ökedjan.

Öppningen av Playa Largo Resort & Spa kommer med stor sannolikhet att locka resenärer till att spendera mer tid på att utforska Key Largo innan de fortsätter sin upptäcktsfärd i det subtropiska Florida Keys och Key West.

För mer information, vänligen kontakta:

Elin Norlin, presskontakt Florida Keys/Key West

E-post: elin@comvision.se