LEXINGTON COMPANY I MALL OF SCANDINAVIA

Stockholm 2015-11-19

Lexington Company fortsätter att expandera och slog förra veckan upp portarna till sin 26:e butik i egen regi.

Lexington Company öppnade under torsdagen den 12:e november sin 26:e butik i egen regi i det nya köpcentret Mall of Scandinavia i Arenastaden, Solna. Butiken är på dryga 130 kvadratmeter och har ett komplett sortiment av kläder från Oxfordskjortor till kashmirtröjor. Som komplement finns ett handplockat sortiment med heminredning och även Lexingtons hittills högsta handdukshylla, hela fyra meter hög, fylld med handdukar i olika färger och storlekar.

”Vi är väldigt glada över att kunna öppna vår butik i Mall of Scandinavia. Det känns som ett självklart val för Lexington. Butiken har fokus på den mer modeintresserade kunden, som också har inredning som ett stort intresse. Det skall bli spännande att följa utvecklingen av det här konceptet”, säger Kristina Lindhe VD och grundare Lexington Company.

Den nya butiken stärker ytterligare Lexingtons närvaro i Stockholmsområdet, och är tillsammans med Lexingtons andra butiker på Birger Jarlsgatan, i Sturegallerian och i Täby Centrum, en viktig del i varumärkets fortsatta etablering på strategiskt viktiga shopping destinationer.

För mer information kontakta:

Helene Bruneheim Johansson
PR & Event Coordinator, Lexington Company
E-mail: helene.johansson@lexingtoncompany.com

Livsstilsvarumärket Lexington Company AB finns idag representerat i över 20 länder världen över. Främst i Europa, men även i Asien och  Nordamerika. The Lexington Home Collection finns representerat i exklusivare varuhus som John Lewis i Storbritannien, El Corte Ingles  i Spanien, KaDeWe i Tyskland, Lotte i Korea, Stockmann i Finland och Illum Bolighus i Danmark.  T otalt återfinns Lexington Company’s  produkter hos över 900 återförsäljare i 20 länder med 23 egna Lexingtonbutiker i Skandinavien, 3 i USA och 25 Franchisebutiker i Kina.

Welcome to our world! Welcome to our dream!
lexingtoncompany.com

Citat

Vi är väldigt glada över att kunna öppna vår butik i Mall of Scandinavia. Det känns som ett självklart val för Lexington. Butiken har fokus på den mer modeintresserade kunden, som också har inredning som ett stort intresse. Det skall bli spännande att följa utvecklingen av det här konceptet
Kristina Lindhe VD och grundare Lexington Company