Lexington Company lanserar Endless Summer

Stockholm 2015-03-30

Lexington lanserar nu sommardoften ”Endless Summer” tillsammans med Romella.

Doftens parfymör, Celine Ripert, har tillsammans med Lexingtons Creative Director Kristina Lindhe tagit fram doften som produceras av Romella.

”Inspirationen till Endless Summer kommer från en varm sommarkväll på stranden i Hamptons. Havet, den oändligt långa vita sandstranden och sanddynerna med sina buskar, gräs och vilda rosor, det är verkligen sommar för mig, säger Kristina Lindhe.

Alla dofterna blandas och ger tillsammans känslan av en varm, och samtidigt frisk bris – som är grunden för Endless Summer.
Doften är varm, lite blommig men ändå fräsch. Basnoter av sandelträ och torrt trä för tankarna till drivved som hittas längs Hamptons stränder. Hjärtnotens varma och mjuka inslag kommer bland annat från persika, rabarber och ros. Allt detta toppas med en fräschör från citrus och melon.
Lexington Endless Summer är en Eau de Toilette 40 ml och kommer att finnas på Kicks, Åhléns, hos välsorterade parfymerier och nätbutiker samt i Lexingtons egna butiker fr.om. 7:e april. Pris: 395 SEK

Helene Bruneheim Johansson
PR & Event Coordinator, Lexington Company

E-mail: helene.johansson@lexingtoncompany.com

Livsstilsvarumärket Lexington Company AB finns idag representerade med Home och Clothing i över 20 länder världen över. Främst i Europa, men även i Asien och Nordamerika. The Lexington Home Collection finns representerat i exklusivare varuhus som House of Fraser i Storbritannien, El Corte Ingles i Spanien, Lotte i Korea, Stockmann i Finland, High Tech i Italien och Illum Bolighus i Danmark. The Lexington Clothing Collection lanserades 2008 och säljs idag i Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Kina, U.K. och U.S.A. Totalt återfinns Lexington Company’s produkter hos cirka 900 återförsäljare i 20 länder med 23 Lexingtonbutiker i Skandinavien, 24 i Kina och 3 i USA samt flaggskeppsbutiker i Stockholm, Köpenhamn och Oslo.

Lexingtons web shop www.lexingtoncompany.com levererar till 18 marknader runt om i världen.

Citat

Kristina Lindhe, VD och Grundare