The Lexington Company AB (publ) Årsredovisning 2014

2015-04-02

Styrelsen och verkställande direktören för The Lexington Company AB (publ) får härmed avge årsredovisning och koncernredovisning för räkenskapsåret 2014-01-01 - 2014-12-31.

Finns nu tillgänglig på bolagets webbplats www.lexingtoncompany.com

Malin Jonsson
CFO
Tel: 46 (0)8 54 55 58 00

Livsstilsvarumärket L exington Company AB finns idag representerade med Home och Clothing i över 20 länder världen över. Främst i Europa, men även i Asien och Nordamerika. The Lexington Home Collection finns representerat i exklusivare varuhus som House of Fraser i Storbritannien, El Corte Ingles i Spanien, Lotte i Korea, Stockmann i Finland, High Tech i Italien och Illum Bolighus i Danmark. The Lexington Clothing Collection lanserades 2008 och säljs idag i Sverige, Norge, Finland, Frankrike, Kina, U.K. och U.S.A. Totalt återfinns Lexington Company’s produkter hos cirka 900 återförsäljare i 20 länder med 23 Lexingtonbutiker i Skandinavien, 24 i Kina och 3 i USA samt flaggskeppsbutiker i Stockholm, Köpenhamn och Oslo.

Lexingtons web shop  www.lexingtoncompany.com  levererar till 18 marknader runt om i världen.