The Lexington Company AB (publ) – Lexington Company fortsätter expandera i Europa

06/15/17

Lexington Company öppnar sin första butik i Belgien tillsammans med en lokal franchisetagare. Sedan tidigare säljs Lexington Companys produkter i selekterade varuhus och återförsäljare runt om i landet. Butiken i Belgien öppnar den 20 juni. Lexington Company har i dagarna även öppnat sin första flaggskeppsbutik i Finland i Helsingfors.

Den nya Lexingtonbutiken ligger i den Belgiska kuststaden Knokke. Staden gränsar till Nederländerna och ligger tio mil nordväst om Bryssel. Knokke är ett populärt sommarresemål och med sina kilometerlånga stränder kallas för Belgiens riviera. Tidigare har framförallt Homeprodukter sålts i Belgien hos selekterade återförsäljare, men den nya butiken om 200 kvadratmeter kommer att erbjuda både kläder från herr- och damsortimentet samt heminredning.

­– Det är spännande att få se en ny Lexingtonbutik öppnas. Knokke är en otroligt charmig kuststad som verkligen andas Lexington. Vi ser med glädje på hur allt fler länder tar emot Lexington Company med öppna armar och hur våra nya kunder annamar stilen och gör den till sin egen, säger Kristina Lindhe grundare och vd för Lexington Company.

Lexington Company har även öppnat ytterligare tre nya butiker under försommaren: sin första Lexingtonbutik på Alexandersgatan i Helsingfors, en Concept Store i nyrenoverade Hansacompaniet i Malmö samt en outletbutik i Norska Stavanger.

För ytterligare information och pressbilder, vänligen kontakta:

Helene Bruneheim Johansson, PR & Event, Lexington Company

Telefon: 08 – 545 558 03