The Lobby goes NA-KD

Under sommaren gästas The Lobby av modesajten NA-KD, ett av Europas snabbast växande e-handels företag. NA-KD startade december 2015 och har på bara ett par år blivit en av de ledande aktörerna inom kvinnligt mode och en given destination för miljontals fashionistas världen över.

Från den 15:e juni kommer ett utvalt sortiment finnas till försäljning i The Lobby i Stockholm.NA-KD visar sitt sortiment på en 200 kvadratmeter stor butiksyta och där ryms såväl NA-KD plagg och influencer kollektioner.

— The Lobby är en handelsplats som ständigt förändras. Vi provar och testar hela tiden nya inriktningar och retailers. Med NA-KD i The Lobby vill vi visa hur en e-handelssajt också kan bli fysisk och visa och sälja sina produkter över disk, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

Genom influencer marketing har NA-KD vuxit i rekordfart, och med sina 1,6 miljoner följare på Instagram inspirerar NA-KD miljontals världen över. Med en fysisk butik i The Lobby finns det nu ytterligare en möjlighet för kunder som befinner sig i Stockholm att se, känna, prova och köpa plagg och accessoarer direkt på plats.

— NA-KD är ett varumärke som ständigt är under utveckling. Vi har flertalet offline initiativ runt om i världen som en del i vår varumärkesstrategi. Denna sommar är väldigt nyhetsintensiv med många stora lanseringar av modesammarbeten och vi tycker att The Lobby har en urban location som ger en modern omnikanalupplevelse som understödjer våra lanseringar, säger Jarno Vanhatapio, VD och grundare för NA-KD

— Sommaren är en tid då många passar på att förnya garderoben både när det gäller kläder och baddräkter. Att NA-KD finns hos oss passar extra bra då vi även har ett fokus på bröllop och sommarfest i The Lobby under hela sommaren, säger Annelie Gullström.

För mer information, kontakta
Boo Ehlin, tf presschef AMF Fastigheter, mail boo.ehlin@amffastigheter.se; 070 552 9292