THE MARKETING GROUP TILLSÄTTER ADAM GRAHAM SOM VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR

Report this content

Det här är en översättning av den engelska versionen. Vid olika uppfattningar ska den engelska versionen gälla.

•  Adam Graham tillför betydande erfarenhet från ledande befattningar inom reklambyråer till The Marketing Group.
  •  Ett strategiskt beslut för att stärka ledningen samt corporate governance-engagemanget.

Stockholm, 2 november 2016 – The Marketing Group plc (“Gruppen”), världsledande inom agglomerering av digitala marknadsföringsbolag, offentliggör tillsättandet av Adam Graham som verkställande direktör och styrelseledamot med omedelbar verkan.

Adam har över 15 års erfarenhet från att leda och växa innovativa digitala marknadsföringsbolag och reklambyråer. Hos The Marketing Group kommer Adam att vara ansvarig för att öka samarbeten, partnerskap och synergier mellan dotterbolagen för att skapa ett mer effektivt och sammanhängande erbjudande till kunden. Adam tar även med sig en identifierad pipeline av högkvalitativa och snabbväxande bolag som kan komma att ansluta sig till Gruppen.

“Styrelsen är glada över att välkomna Adam Graham till The Marketing Group som verkställande direktör för att stärka vår ledning och corporate governance-struktur. Hans erfarenhet från att bygga och leda digitala byråer tillsammans med hans kunskap och kontaktnät från branschen kommer att vara väldigt värdefullt för The Marketing Group. Vi är övertygade om att bolaget kommer fortsätta att växa ytterligare med hans visioner och ledarskap.” kommenterar Jeremy Harbour, ordförande i The Marketing Group.

Adam var tidigare verkställande direktör för Weapon7, en digital kommunikationsbyrå inom BBDO som ägs av Omnicom, mellan 2011 och 2013. Innan dess var han med och grundade och arbetade som Managing Director på Saint, det digitala benet av WPP:s Rainey Kelly Campbell/Y&R, som vann årets byrå från Revolution och NMA år 2011. Tidigare har Adam grundat e-marknadsföringsbyrån 3w Media i Storbritannien och var en av pionjärerna inom internetradio genom grundandet av iChoose Radio år 1998.

Adam ansluter till The Marketing Group från Cact.us, en ledande tillväxtkonsultbyrå baserad i Storbritannien där han arbetade som Managing Consultant. Han är också ordförande för British Interactive Media Association och har tidigare varit rådsmedlem i British Advertising Association och Institute for Practitioners of Advertising.

“Jag är glad över att ha anslutit mig till The Marketing Group som verkställande direktör. Genom att sammansluta en samling av innovativa digitala byråer under ett tak kan vi snabbt skapa ett bolag som kan konkurrera med de stora globala aktörerna i form av tjänsteerbjudande och geografisk bredd. Jag ser nu fram emot att stötta Gruppens fortsatta tillväxt med vår ambitiösa förvärvsstrategi med att ansluta mogna, lönsamma och skuldfria verksamheter som skapar aktieägarvärde och levererar enastående resultat till våra kunder.” säger Adam Graham.

Jeremy Harbour kommer hålla en investerarkonferens med Adam Graham klockan 09.00 CET den 3 november 2016 med anledning av detta pressmeddelande, vilken nås genom länken nedan: https://zoom.us/j/799815977

För mer information, vänligen kontakta:

Malcolm Robertson / Tom Evrard
Telefon: +65 6831 7829 / +65 6831 7801
E-post:
unitygroup@fticonsulting.com

Denna information är sådan information som The Marketing Group plc är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2 november 2016 klockan 07.00 CET.

The Marketing Group i korthet

The Marketing Group plc är ett globalt marknadsföringsbolag som sammanför en portfölj av framgångsrika och oberoende digitala marknadsföringsbolag, som var och ett erbjuder unika och kompletterande produkter och tjänster. Tillsammans bildar dessa bolag ett globalt nätverk med en full uppsättning av digitala marknadsförings- och reklamtjänster. Den konsoliderade gruppen bistår dotterbolagen med vägledning, samordning, rådgivning samt en gemensam operativ plattform att verka genom. The Marketing Group bildades i maj 2015 och noterades på Nasdaq First North Stockholm den 8 juni 2016. Mangold Fondkommission AB, +46 8-5030 15 50, är bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.

För mer information, vänligen besök bolagets hemsida www.marketinggroupplc.com.