Ny vd för utbildningsföretaget ThorenGruppen

Report this content

Till ny vd för ett av landets ledande utbildningsföretag, ThorenGruppen AB, har utsetts Hans Aulin. Han tillträder befattningen den 7 juni 2011. Samtidigt lämnar Raja Thoren, grundare och ensam ägare av företaget, vd-rollen och blir arbetande styrelseordförande.

- Det här är en offensiv och tillväxtorienterad rekrytering, säger Raja Thorén. Hans kommer in vid rätt tidpunkt och vill ta företaget till en högre nivå kvalitets- och volymmässigt och siktar på att etablera våra skolor på flera nya orter i Sverige.

ThorenGruppen tillhör en av de snabbast växande utbildningsföretagen i Sverige. För närvarande driver företaget fem Yrkesgymnasier samt nio affärsgymnasier med högskoleförberedande program i Sverige. Flera av ThorenGruppens skolor har blivit belönade, bland annat i årets SM i Ung Företagsamhet.

Nye vdn Hans Aulin har ambitiösa framtidsplaner:

- Jag ser min uppgift i att leda och att fortsätta utveckla en högkvalitativ verksamhet och ThorenGruppens utbildningskoncept. Jag ser inget som hindrar att vi inom ett par år öppnar ett antal av våra skolor på nya orter i Sverige och att vi mycket väl kan dubblera antal elever.

Hans Aulin är 44 år och är civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg. Han har tidigare haft ledande positioner inom tjänsterelaterad verksamhet, bland annat som ekonomidirektör och interim vd för John Bauer.

Vid frågor, kontakta Christine Rosencrantz, personal- och informationschef, ThorenGruppen AB, tel.: 076-8771900 christine.rosencrantz@thorengruppen.se

Om ThorenGruppen

ThorenGruppen driver idag fem Yrkesgymnasier och nio Thoren Business Schools i Sverige. Verksamheten startade 1999 i Umeå. ThorenGruppen AB är ett av Sveriges största och mest expansiva utbildningsföretag med inriktning på lärande och kompetensutveckling på individ- och organisationsnivå. Raja Thorén är ensam ägare och styrelseordförande. För mer information www.thorengruppen.se.

Taggar: