Baja: Edge of Control HD lanseras under maj 2017 till PS4 och Xbox One

Karlstad (Sverige), Wien (Österrike), 1 Mars, 2017. Baja: Edge of Control lanserades ursprungligen till Xbox 360 och PlayStation 3 av THQ Inc. Vi har under de senaste månaderna uppgraderat spelet för att passa den senaste generationens spelkonsoler. THQ Nordic kommer sälja produkt både fysiskt och digitalt genom sina etablerade distributionskanaler.  Produkten är ett resultat av THQ Nordics löpande Asset Care-strategi.

Features för HD-versionen:

• Ökad närvaro-känsla, genom förbättrad grafik, högre bildhastighet och förstärkt detaljrikedom.
  • Mer verklighetstrogen racingkänsla på grund av förbättrade renderingstekniker för skuggning, ljussättning och dammeffekter
  • Mer lättillgängligt, med bättre kontroller, användargränssnitt och enklare karriär-mode
  • Multiplayer-funktion där fyra spelare kan dela skärm och online-multiplayer-mode
  • Över 160 valbara fordon
  • Möjlighet att övervaka och reparera skadade fordon med truck- och helikopter team
  • Autentisk fordonfysik anpassad för att ge utslag på alla gupp och rötter
  • 200 reservdelar för att kunna anpassa fordonet som du vill
  • Över 100 banor, nio världar och 1000 miles av ”drive-to-horizon”-landskap
  • Olika raceformer, innefattande; Hill Climb, Baja Endurance Races, Closed Track Races etc.
  • Free romaing gameplay: Möjlighet att fritt kunna åka runt för att hitta gömda banor, hopp och ytterligare funktioner.

Tel: +46 708 471 978
E-post: lwingefors@thqnordic.com

THQ Nordic förvärvar, utvecklar och förlägger PC- och konsolspel. Kärnverksamheten består av att förvärva etablerade varumärken och förädla dem. Portföljen omfattar mer än 75 varumärken såsom Darksiders, Titan Quest, MX vs ATV, Red Faction, Destroy All Humans, Aquanox, deBlob, Imperium Galactica, Desperados, Impossible Creatures, Jagged Alliance, Spellforce, The Guild och This is the Police.

Sedan starten 2011 har bolaget en global närvaro, med huvudkontor i Karlstad, Sverige och operativt huvudkontor i Wien, Österrike. THQ Nordic sysselsätter mer än 370 personer och har fyra helägda utvecklingsstudios baserade i Tyskland, USA och Sverige. THQ Nordics aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North under kortnamnet THQN B. För mer information, besök http://www.thqnordic-investors.com eller www.thqnordic.com.