Three Gates ingår förlags- och distributionsavtal med THQ Nordic för 8 to Glory

Three Gates AB har ingått ett förlags- och distributionsavtal med THQ Nordic för konsolversionen av 8 to Glory, det officiella spelet från Professional Bull Riders (PBR). Avtalet ger THQ Nordic en exklusiv global licens för fysisk distribution av spelet. THQ Nordic är en ledande förläggare och distributör av spel.

”Vi tror mycket på försäljningspotentialen av 8 to Glory i butik och det är glädjande att vi nu har kommit i mål i diskussionerna med THQ Nordic. De har verkligen momentum nu och det ska bli spännande att se vad de kan göra med 8 to Glory”, säger Don Geyer, vd för Three Gates AB.

”Vi är glada över att få möjligheten att samarbeta med Three Gates om 8 to Glory. Vi tror att det är en produkt som kommer att passa mycket bra för fysisk distribution”, säger Jan Binsmaier, Publishing Director på THQ Nordic.

Don Geyer, VD, Three Gates AB
Telefon: 0705 – 54 73 33
E-post: don@threegates.se

Lars Wingefors, grundare och VD
tel: +46 708 471 978
E-mail: lwingefors@thqnordic.com

Denna information är sådan information som Three Gates AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 augusti 2018.

Om Three Gats AB

Om THQ Nordic

THQ Nordic förvärvar, utvecklar och förlägger PC- och konsolspel för den globala spelmarknaden. Bolaget är en betydande aktör som spelförläggare och har en bred spelportfölj med över 100 ägda varumärken, såsom Saints Row, Dead Island, Homefront, Darksiders, Metro (exclusive license), Titan Quest, MX vs ATV, Red Faction, Delta Force, Destroy All Humans, ELEX, Biomutant, Jagged Alliance, SpellForce, The Guild med flera. THQ Nordic har global förläggarkapacitet inom marknadsföring, försäljning och distribution, både online och offline. Koncernen har globalt närvaro med huvudkontor i Karlstad och operativa kontor i Wien, Österrike samt München, Tyskland. Koncernen har tio interna utvecklingsstudios i Tyskland, England, USA och Sverige och kontrakt med 26 externa utvecklingsstudios i ett antal ytterligare länder. THQ Nordic engagerar över 1 700 medarbetare.

THQ Nordics aktier är noterade på Nasdaq First North Stockholm under kortnamnet THQN B. Bolaget Certified Adviser är FNCA Sweden AB. För mer information, vänligen besök http://www.thqnordic-investors.com.