Uppdatering om 8 to Glory för konsol

Three Gates har fått 8 to Glory godkänt av PBR och levererat spelet till Microsoft Xbox och Sony PlayStation.

8 to Glory Bull Riding, det officiella spelet från Professional Bull Riders (“PBR”), har genomgått en mycket noggrann testfas som har inkluderat speltestning genomförd av atleter från PBR, professionella speltestare och PBR-fans. Spelet demonstrerades för PBR och godkändes för lansering vid organisationens huvudkontor i Pueblo, Colorado tidigare i juni.

”Teamet har arbetat mycket hårt för att säkerställa att 8 to Glory är en högkvalitativ spelupplevelse som reflekterar PBR:s varumärke”, säger Three Gates vd Don Geyer. ”Nu när spelet är inlämnat till Xbox och PlayStation kommer vi att fokusera på att arbeta med alla inblandade parter för att leverera en mycket spännande produkt på bästa möjliga sätt”.

Three Gates koordinerar lanseringen av 8 to Glory för konsol tillsammans med bolagets partners och den första trailern kommer att släppas under kommande vecka.

PBR tävlar i fem länder och är tillgängligt i 130 territorier genom global TV-distribution.

Don Geyer VD, Three Gates AB Telefon: 0705 - 54 73 33 E-post:don@threegates.se

Three Gates AB är ett oberoende spelutvecklingsbolag som grundades 2011. Bolaget producerar såväl egna spel som utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Bolaget har etablerade samarbeten med starka industripartners och en spännande produktportfölj med stor potential. Three Gates verkar på den globala marknaden och distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk. För mer information se: www.threegates.se