Dela passionen för utomhusäventyr med Thule Crew

Thule presenterar stolt Thule Crew – ett team av hängivna atleter med en passion för utomhusaktiviteter och sporter. Thule Crew är en del av Thules satsning på att inspirera människor att spendera mer tid utomhus och samtliga medlemmar i teamet har handplockats för sin förmåga att inspirera till en mer aktiv livsstil. Thule Crew kommer att lanseras på den stora European Outdoor-mässan i tyska Friedrichshafen den 11 juli.

Thule Crew har skapats med utgångspunkt i Thules motto Bring your life. Samtliga medlemmar har en äkta passion och brinner för att flytta fram gränserna inom sin sport. Likaså är de alla professionella, ärliga och trovärdiga förebilder.

”Medlemmarna i Thule Crew är valda på grund av sina personligheter och sin attityd till livet. De engagerar och inspirerar inom sina sporter och delar samma passion och hunger för utomhusäventyr som Thule gör”, säger Peter Kjellberg, SVP Brand & Marketing Thule Group.

”Jag ser det snarare som en livsstil än ett fritidsnöje att vara ute mycket i naturen. Att motivera människor till att leva ett mer hälsosamt och aktivt liv är viktigt för mig och det var ett enkelt beslut att tacka ja till att bli en del av Thule Crew”, säger Garrett McNamara, världskänd surfare och medlem i Thule Crew.

Thule Crew är en del av Thules satsning inom outdoor-segmentet, med produkter inom sport- och fritidssegmentet att ta med och använda utomhus. Samtliga produkter är utformade och designade för att användas på ett säkert, tryggt och snyggt sätt. Utbudet består av cykel-, vatten- och vintersportshållare, ryggsäckar och res- och sportväskor samt olika fodral för datorer, mobiltelefoner och kameror.

Medlemmar i Thule Crew:

Lindsey Vonn – förmodligen världens bästa kvinnliga alpina skidåkare någonsin.
Garrett McNamara – kungen av de största surfvågorna.
Caroline Gleich – passionerad stand up paddle (SUP)-utövare och extremskidåkare.
Chris Van Dine – världsberömd cyklist inom mountain biking och freeriding.
Eva Nyström – världsmästare i duathlon och en sann Ironkvinna.
Flo Orley – snowboardikon och en av världens bästa snowboardåkare
Matthias Giraud – Thules egen extremskidåkande och basehoppande Super Frenchie.
Meredith Miller – en av USA:s bästa kvinnliga cykelcross-, mountain biking- och landsvägscyklister.
Niccolo Peter Kai Porcella – en av kitesurfingens yngsta och mest lovande stjärnor.
Tim Johnson – en av USA:s bästa manliga cykelcross och landsvägscyklister.
Thule Adventure Team – världens bästa Adventure Team med lagkapten Martin Flinta och medlemmarna Per Vestling, Marcel Hagener, Jacky Boisset och Myriam “Mimi” Guillot.

Om Thule Crew

Thule Crew bildades 2013. Med utgångspunkt i Thules mission att förmå fler att spendera mer tid ute i naturen, har medlemmarna i Thule Crew valts ut för att inspirera oss alla att leva ett mer aktivt liv. Passion för utomhusaktiviteter är grundläggande för medlemmarna i Thule Crew, som med sin stora humanism också är hängivna förebilder inom sina respektive sporter.

Läs mer på www.thule.com/thulecrew