Den nyligen lanserade takboxen Thule Motion XT får ett erkännande vid Automechanika Innovation Award 2016

Med nya Thule Motion XT sätter Thule en helt ny standard inom modern takboxdesign. Den både kaxiga och stilrena formen följer designspråket hos dagens bilar, och har samtidigt en Thule-box’ omisskännliga visuella identitet. Takboxens aerodynamiska form har optimerats med hjälp av datorsimulationer för att minimera bränsleförbrukning och vindbrus när boxen används.

Vid årets Automechanika Innovation Award belönades takboxen Thule Motion XT som en av de mest innovativa produkterna i sin kategori. Detta internationellt erkända innovationspris delades ut första gången 1996 och går till innovativa och banbrytande produkter i åtta olika kategorier. En jury bestående av namnkunniga experter har utvärderat bidragen utifrån kriterierna innovation och kvalitet, funktionalitet, relevans för eftermarknaden, säkerhet samt miljö och hållbarhet.

För mer information om priset och kriterierna, besök: https://automechanika.messefrankfurt.com/frankfurt/en/besucher/events/Innovation-Award.html

För mer information, vänligen kontakta:
Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager
E-mail: Tina.Liselius@thule.com
Telefon: 0700 - 90 26 52

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.
Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 139 marknader över hela världen.