Inbjudan till kapitalmarknadsdag 2017

Thule Group har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och media till vår kapitalmarknadsdag i Stockholm den 20 september 2017.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att ge en uppdatering om koncernens strategi på koncern- och produktkategorinivå. Presentationer kommer att hållas av Magnus Welander, vd och koncernchef, Lennart Mauritzson CFO och andra ledande befattningshavare.

Arrangemanget äger rum på Färgfabriken, Lövholmsbrinken 1, Liljeholmen i Stockholm mellan klockan 09.30 och 13.30, inklusive avslutande lunch och produktvisning.

Ytterligare information kommer också att finnas tillgänglig på Thule Groups hemsida i god tid före arrangemanget. Arrangemanget är begränsat till representanter för kapitalmarknaden och media.

En webcast av arrangemanget och presentationerna kommer att finnas tillgänglig på företagets hemsida www.thulegroup.com efter arrangemanget.

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified.erbjuder bolaget produkter inom produkt-kategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersporter som transporteras med bil), Active with Kids (t.ex cykelkärror, barnvagnar, cykelbarnstolar), RV Products (t.ex markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar), Sport&Travel Bags (t.ex. vandrings-ryggsäckar, resväskor) och Bags for Electronic Devices (t.ex. dator- och kameraväskor).
Thule Group har cirka 2 200 anställda vid 8 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2016 uppgick till 5,6 miljarder kronor.