Inbjudan till telefonkonferens med webbpresentation i samband med Thule Groups bokslutskommuniké 2017

Thule Group AB (publ) offentliggör tisdagen den 13 februari, 2018, klockan 07.45 (CET), sin bokslutskommuniké för 2017.
I samband med offentliggörandet av rapporten håller Thule Group en telefonkonferens med webb-presentation.

Vd och koncernchef Magnus Welander och CFO Lennart Mauritzson presenterar och kommenterar bokslutskommunikén. Efter presentationen ges möjlighet att ställa frågor.

Datum och tid
Tisdagen den 13 februari, 2018, klockan 10.00 (CET).

Telefonkonferens
Från Sverige                         010 884 80 16
Från Storbritannien               020 3936 2999
Från USA                              845 709 8568
Från övriga destinationer     +44 20 3936 2999

Använd koden 601388 för att nå telefonkonferensen.
Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in och registrera dig en stund före konferensen börjar.

Access via dator och webb-presentation
Länk till direktsändningen http://www.investis-live.com/thule-group/5a30090aaaf863100023274a/vfbf

Rapporten finns tillgänglig på www.thulegroup.com i samband med offentliggörandet.
Presentationen kommer att finnas tillgänglig i samband med telefonkonferensen och senare samma dag kommer även en repris av telefonkonferensen att finnas tillgänglig på
sidan.

About Thule Group
Thule Group is a world leader in products that make it easy to bring the things you care for — easily, securely and in style - when living an active life. Under the motto Active Life, Simplified. we offer products within four product categories: Sport&Cargo Carriers (e.g. roof racks, roof boxes, racks for bikes, water and winter sports equipment being transported by car), Packs, Bags & Luggage (e.g. computer and camera bags, luggage and hiking backpacks), Active with Kids (e.g. bicycle trailers, strollers, child bike seats) and RV Products (e.g. awnings, bike carriers and tents for motorhomes and caravans).
Thule Group has approximately 2,200 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 140 markets and in 2016, sales amounted to SEK 5.3 billion.