Inbjudan till telefonkonferens med webbpresentation i samband med Thule Groups kvartalsrapport, kvartal 1, 2017

Thule Group AB (publ) offentliggör onsdagen den 26 april, 2017, klockan 07.45 (CET) sin kvartalsrapport för första kvartalet, januari–mars, 2017.
I samband med offentliggörandet av rapporten håller Thule Group en telefonkonferens med webb-presentation.

Vd och koncernchef Magnus Welander och CFO Lennart Mauritzson presenterar och kommenterar kvartalsrapporten. Efter presentationen ges möjlighet att ställa frågor.

Datum och tid för webb-presentationen
Onsdagen den 26 april 2017 klockan 09.30 (CET)

Från Sverige                      08 – 5051 0036
Från Storbritannien             020 3059 8125
Från USA                          724 928 9460
Från övriga destinationer    +44 20 3059 8125

Lösenordet för telefonkonferensen är Thule Group.
Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in och  registrera dig en stund före konferensen börjar.

Webb-presentation
Länk till direktsändningen
Rapporten finns tillgänglig på www.thulegroup.com i samband med offentliggörandet. Presentationen kommer att finnas tillgänglig i samband med telefonkonferensen.
Senare samma dag kommer en repris av telefonkonferensen att finnas tillgänglig på www.thulegroup.com.

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified.erbjuder bolaget produkter inom produkt-kategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersporter som transporteras med bil), Active with Kids (t.ex cykelkärror, barnvagnar, cykelbarnstolar), RV Products (t.ex markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar), Sport&Travel Bags (t.ex. vandrings-ryggsäckar, resväskor) och Bags for Electronic Devices (t.ex. dator- och kameraväskor).
Thule Group har cirka 2 200 anställda vid 8 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2016 uppgick till 5,6 miljarder kronor.