Inbjudan till telefonkonferens med webbpresentation i samband med Thule Groups kvartalsrapport, kvartal 4, 2015

Thule Group AB (publ) offentliggör sin delårsrapport för perioden oktober–december 2015 måndagen den 15 februari, 2016 klockan 07.45 (CET). I samband med offentliggörandet av rapporten håller Thule Group en telefonkonferens med webb-presentation.

VD och koncernchef Magnus Welander och CFO Lennart Mauritzson presenterar och kommenterar kvartalsrapporten. Efter presentationen ges möjlighet att ställa frågor.

Datum och tid för webb-presentationen
Måndagen den 15 februari 2016 klockan 10.00 (CET)

Sverige                          08 – 505 10 036
Storbritannien               +44 20 3059 8125
USA                              +1 866 796 1569
Övriga destinationer     +44 20 3059 8125

Lösenordet för telefonkonferensen är Thule Group.
Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in och  registrera dig en stund före konferens börjar.

Webb-presentation
Länk till direktsändningen

Rapporten finns tillgänglig på www.thulegroup.com i samband med offentliggörandet. Presentationen kommer att finnas tillgänglig i samband med telefonkonferensen.
Senare samma dag kommer en repris av telefonkonferensen att finnas tillgänglig på www.thulegroup.com.

___

fredrik.erlandsson@thule.com

___

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv.
Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (så som utrustning för cykel-, vatten- och vintersporter, takboxar, cykel- och, barnvagnar, babyjoggers, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral för mobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (verktygs- och utrustningslådor för pick-up-bilar).
Våra produkter säljs på 139 marknader över hela världen. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar på nio fabriker och fler än 35 försäljningskontor. Försäljningen under 2014 uppgick till 4,7 miljarder svenska kronor. Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm.
Läs mer på