Ny film visar Thule Adventure Teams långa väg till framgång i Kina

Det framgångsrika Thule Adventure Team (TAT) är ett av världens bästa lag inom den växande multisporten. I samband med den senaste tävlingen Baise Outdoor Quest, som arrangerades i Kina, följde ett filmteam TATs förberedelser och väg till vinst. Fler än tiotusen åskådare följde invigningen på plats och intresset för både sporten och TAT ökar hela tiden.

I dokumentären ges en verklig inblick hur spektakulär en tävling i Kina kan vara. Naturen och omgivningarna är vackra men även människorna runt omkring välkomnar tävlingen och deltagarna på ett fantastiskt sätt.

”Jag är inte förvånad över att multisporttävlingar blir allt mer populära runt om i världen”, säger Tina Liselius, Sponsorship and Event Manager Thule. ”Vi människor upphör aldrig att imponeras och förvånas över världens bästa atleters förmåga att motstå och besegra allt som naturen kan utsätta dem för.”

Tävlingen Baise Outdoor Quest hölls i Baise Leye, i den kinesiska provinsen Guangxi, den 26-28 april tidigare i år. Just den delen av Kina är känd för väldigt höga temperaturer, hög luftfuktighet, floder, berg och djungel. Tävlingens bansträckning innehåller flera tekniskt svåra klättringspartier och nedstigningar. Den högsta stigningen är till 2000 meter över havet. Baise Outdoor Quest är en etapptävling för lag bestående av fyra medlemmar som tävlar i tre dagar inom bland annat simning, kajak, mountainbike, löpning i trappor och grottor.

I september kommer TAT att återvända till Kina för att delta i ytterligare två prestigefulla tävlingar – Wulong Mountain Quest and Taining Outdoor Challenge. Båda tävlingarna kommer att följas av ett filmteam och filmerna kommer att visas på Thules Youtubekanal senare under året.

Se filmen här.

Om Thule Crew

Thule Crew bildades 2013. Med utgångspunkt i Thules mission att förmå fler att spendera mer tid ute i naturen, har medlemmarna i Thule Crew valts ut för att inspirera oss alla att leva ett mer aktivt liv. Passion för utomhusaktiviteter är grundläggande för medlemmarna i Thule Crew, som med sin stora humanism också är hängivna förebilder inom sina respektive sporter.

Läs mer på www.thule.com/thulecrew