Nya Thule Chasm är duffelväskan klarar tuffa tag – oavsett var du befinner dig

Thule är fokuserat på att hitta nya sätt som gör det enklare för människor att kunna ta med sig allt det som är viktigt i livet. Oavsett vad det är. Den nya sportduffelväskan Thule Chasm är både flexibel och robust, och rymmer det mesta. Väskorna som finns storlekar från x-small till x-large, 27 till 130 liter, är perfekta för alla resor – stora som små.

Många vill gärna ha en väska som de kan använda för olika typer av resor. Oavsett om det är för att åka på en äventyrsresa eller en aktiv helgresa till en storstad.

”När vi utvecklade Chasm-serien, fokuserade vi på två saker – att bärremmarna skulle vara enkla att hålla ordning på och att det skulle vara enkelt att packa och hitta saker i väskan”, säger Graham Jackson, Global Product Manager Thule Group. ”Remmarna gjorde vi enkla att ta av och fästa längs sidan. Och med en extrastor lucka, som går över hela sidan på väskan, förenklade vi packning och hantering.”

Nya Thule Chasm är en stryk och vattentålig duffelväska som finns i fem olika storlekar och flera olika färger. Beroende på vilken storlek som väljs, rymmer Thule Chasm det mesta. De mindre 27 och 40 liters väskorna är perfekta för gymmet eller på stan, 70 liters alternativet passar bra för en långhelg, medan de stora 90 och 130 litersdufflarna är anpassade för längre äventyr eller expeditioner.

Med en extrastor lucka som går över sidorna på väskan och avtagbara stoppade remmar är det enkelt att både packa och bära Thule Chasm – även som ryggsäck. Inuti finns praktiska meshfickor som underlättar förvaring av saker som man snabbt behöver komma åt. Undersidan av Thule Chasm är förstärkt för att ge skydd mot stötar. Duffelns fästanordningar gör det även möjligt att fästa den till ett takräcke på en bil eller till att bära extra utrustning med.

Thule Chasm finns i utvalda butiker i mitten av oktober 2013.

Fakta om Thule Chasm

• Enkel att packa och hitta saker i tack vare extrastor lucka, som även går över sidorna
  • Enkel att bära som axelväska eller ryggsäck
  • Praktiska meshfickor på insidan för att hålla ordning på saker
  • Tillverkad av robust och vattentåligt material

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor.
Läs mer på www.thule.com