Prisbelönta kameraväskor lanseras av Thule

Under namnet Thule Perspektiv lanserar Thule en serie kameraväskor som är särskilt anpassade för en aktiv livsstil. I serien ingår totalt sex olika modeller. Ryggsäcken Thule Perspektiv Daypack har redan belönats med iF Product Design Award för sin design och sina smarta funktioner. Alla väskor är vattentåliga, har tejpade sömmar och tål ett aktivt liv utomhus.

Thule Perspektiv utvecklades för att man ska kunna ta med sig sina DSLR-kameror i alla tänkbara miljöer. Väskorna har reglerbara axel- och höftremmar, vilket gör dem ergonomiska och de är utrustade med förstärkta fack, SafeZones, som skyddar ömtålig utrustning.

– Min favoritväska är Perspektiv Daypack eftersom jag får plats med allt jag behöver och jag vet att min utrustning är säker. Dessutom kommer jag åt min kamera snabbt och kan bränna av en bild utan någon förberedelse, säger Thierry Donard, extremsportsfotograf och filmregissör som bland annat regisserat filmen Nuit de la Glisse.

Den rena och minimalistiska designen är en del av väskornas funktionalitet.

– Färre sömmar betyder att vi begränsar risken för läckage och det uttagbara packsystemet inuti väskorna gör att de snabbt kan användas för andra aktiviteter, säger Jeff Warde, global marknadsdirektör på Thule bags.

Om serien

Thule Perspektiv är en serie om sex väskor i varierande storlek. Perspektiv Backpack, Perspektiv Daypack, Perspektiv Messenger Bag, Perspektiv Top Loader (medium och large) samt Perspektiv Action Sport Camera Case. Alla väskorna är vattenavstötande och har tejpade sömmar. Dessutom är väskorna gjorda av vattenavvisande material och öppnas och stängs med hjälp av YKK RCPU-dragkedjor.

I Sverige säljs Thule Perspektiv exklusivt hos Scandinavian Photo från och med april månad.
Pris mellan 495 kr – 1595 kr.

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor.

Läs mer på www.thule.com.