Säkrare och enklare resor med nya takboxen Thule Excellence XT

Den nya takboxen Thule Excellence XT är en perfekt kombination av användarvänlighet och kvalitet. Med utmärkande design och en rad innovativa egenskaper, som automatisk fixering av lasten och belysning som tänds automatiskt vid öppning, är Thule Excellence XT ett självklart val av takbox för alla som prioriterar enkel hantering och säkerhet.

För många bilägare är bristen på utrymme när man åker på semester inte bara en fråga om att öka lastkapaciteten. Att kunna transportera exempelvis värdefull sportutrustning på ett säkert sätt är också viktigt. Med Thule Excellence XT behöver man bara stänga luckan så är lasten automatiskt fixerad.

“Med nya Thule Excellence XT har vi utvecklat en produkt som redan var riktigt bra, lyssnat på våra kunders önskemål och förbättrat och adderat nya användarvänliga egenskaper. Jag är övertygad om att de allra flesta kommer att ha svårt att vara utan hjälpmedel som lastningsfixering, automatiskt belysning och enkel lastning från båda sidor när de väl prövat det”, säger Michael Mitschke, International Product Manager Cargo.

Utöver att kunna säkra lasten på ett effektivt sätt, står snabb och enkel lasting högt upp på många konsumenters önskelista. Takboxen ska också gärna gå att öppna från båda sidor av bilen så att det blir enkelt att nå innehållet. Eftersom långt ifrån alla resor börjar eller slutar i dagsljus, så kan dålig belysning vara frustrerande när man ska lasta i eller ur en takbox full med väskor och utrustning. Därför är Thule Excellence XT utrustad med Thule Box Light, ett belysningssystem som enkelt fästs på insidan av takboxen och automatiskt tänds när luckan öppnas.

Thule Excellence XT utmärks av en unik design, med en exklusiv kombination av två metallicfärger som förhöjer takboxens linjer och gör den enkel att kombinera med dagens moderna bilar.

Fakta om Thule Excellence XT

• Monteras enkelt med en hand genom Thules patenterade Power-Click quick mount system
  • Enkel i och urlastning med Dual-Side opening och integrerade greppvänliga handtag på in och utsidan
  • Automatisk fixering av lasten – nytt integrerat lastningsnät samt krockskydd i fronten
  • Extra säkerhet genom integrerad antihalkmatta
  • Förenklad användning i mörker med belysningen Thule Box Light

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor.
Läs mer på www.thule.com