Thule EasyFold sätter ny standard för kompakta och fällbara cykelhållare

Nya Thule EasyFold är designad för alla som vill kunna ta med sin cykel på äventyr. Ihopfälld är Thule EasyFold inte större än en normal resväska och den får enkelt plats i bagageutrymmet eller hemma. Lastningskapaciteten är hela 60 kilo, så att även rejäla elcyklar och robusta mountainbikes med lång hjulbas får plats.

För att komma bort från vardagens stress prioriterar många att snabbt och enkelt kunna ta sig till sina utomhusaktiviteter. Att kunna ta med sin cykel för en träningsrunda efter arbetet eller lasta på två cyklar på bilen under semestern är viktigt.

”Nya Thule EasyFold är perfekt för alla med platsbrist och som egentligen inte har utrymme att förvara en cykelhållare. Enkelhet har varit ledordet genom hela utvecklingsprocessen och med Thule EasyFold sätter vi en ny standard inom kompakta och hopfällbara cykelhållare”, säger Eric Norling, International Product Manager Bike.

Många gånger är förvaringsmöjligheterna en avgörande faktor för om man ska köpa en cykelhållare eller inte. Långt ifrån alla har tillräckligt med utrymme hemma eller i bilen att förvara cykelhållaren när man inte använder den. Nya Thule EasyFold är designad utifrån just dessa förutsättningarna. När cykelhållaren ligger i den specialanpassade bärväskan (tillval) är den inte större än en resväska och tar inte heller större plats. Och när man packar upp den, gör den ergonomiska utformningen det enkelt att bära och montera cykelhållaren på bilens dragkrok.

Thule EasyFold är utvecklad för att kunna klara av alla olika typer av cyklar. Lastningskapaciteten är hela 2x30 kg, fullt tillräckligt för att också kunna lasta stora elcyklar och robusta mountainbikes. Cykelhållaren är dessutom utformad för att det ska vara gott om utrymme mellan cyklarna när de står förankrade, samt att det ska vara enkelt att ta med terrängcyklar, som ofta har längre hjulbas.

Thule EasyFold är tillverkad i aluminium och andra lättviktsmaterial av högsta kvalitet. Som alla Thules cykelhållare har den också genomgått omfattande tester och levereras med fem års garanti.

Fakta om Thule EasyFold

• Extremt kompakt – endast 61x31x67 centimeter hopfälld
  • Fälls helt ut genom två enkla steg
  • Passar alla cyklar – även elcyklar och robusta mountainbikes (lastkapacitet 2x30 kg)
  • Ingen montering krävs – det är bara att fälla ut cykelhållaren och fästa på bilens dragkrok
  • Rigoröst testad – fem års garanti och TÜV

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor.
Läs mer på www.thule.com