Thule Group nominerade till årets pressrum för fjärde året i rad

Thule Group har åter igen nominerats till årets pressrum av MyNewsDesk, i år till kategorin ”Best of the best”. Nominerade till denna kategori har blivit utsedda till årets pressrum tidigare och håller så hög nivå på sitt pressrum att de fått en egen kategori att tävla i.

I nomineringsarbetet har MyNewsdesk synat hur företag och organisationer valt att använda sina pressrum. De har exempelvis tittat på hur de olika funktionerna använts, hur ofta material publicerats och om någon kommit på ett särskilt smart sätt att använda sitt pressrum på.

Thule Group utsågs första gången 2010 till årets pressrum och har försvarat den titeln både 2011 och 2012.

-  Vi är både stolta och glada över att återigen anses som ett av de bästa pressrummen och att ha blivit nominerade till just kategorin ”Best of the best”. Vi väntar spänt på juryns dom, och förbereder firandet, den 10 december, säger Joakim Frederiksen, Project Leader Communications, Thule Group

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt för människor att transportera allt de bryr sig om säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder Thule Group produkter inom fyra områden: Sport & Fritid(cykel-, vattensports- och skidhållare, takboxar, multifunktionella barnvagnar m.m.), Bags (dator- och kameraväskor, ryggsäckar, cykelväskor etc), Towing(dragkrokar och släp) samt Work Gear (steghållare, verktygslådor för professionella användare m.m.).

Thule Group har cirka 3 400 anställda vid fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Försäljningen uppgick 2012 till 5,8 miljarder SEK.
Läs mer på www.thulegroup.com