Thule lanserar ett helt nytt sortiment med multisportvagnar och presenterar innovativa cykelbarnstolar på Kind+Jugend-mässan i Köln, 15–18 september

På Kind+Jugend, Europas största mässa för allt som rör barnets första år, kommer Thules monter att vara full av spännande produktnyheter för aktiva familjer. Till huvudattraktionerna hör ett helt nytt sortimentet med Thule Chariot multisportvagnar som gör det enkelt att vara aktiv och ta med sig sina barn – året runt. En annan höjdpunkt är Thules stora utbud av cykelbarnstolar, med montering både fram och bak på cykeln.

I 25 år har Thule utvecklat och designat multisportvagnar som satt standarden för högpresterande barnvagnar. Vårt fokus på säkerhet, komfort och innovation har gjort Thule Chariot till förstahandsvalet för föräldrar över hela världen – från upptagna familjer till idrottsutövare, från cityföräldrar till friluftsentusiaster. Nu har vi glädjen att introducera den nya serien Thule Chariot multisportvagnar som ger dig möjlighet att vara aktiv med dina barn året runt och överallt, oavsett om du vill promenera, cykla, jogga eller åka längdskidor.

Vi utökar vårt utbud av prisbelönta cykelbarnstolar till att omfatta sju olika modeller, och presenterar inte mindre än tre nya produkter på Kind+Jugend: Thule RideAlong Lite, en bakmonterad stol för säkra och enkla cykelturer till vardags, och de två innovativa cykelbarnstolarna Thule Yepp Nexxt, vars moderna design och teknologi påminner om cykelhjälmar. De lätta och bekväma Thule Yepp Nexxt-stolarna finns för både fram- och bakmontering.

Kind+Jugend är Europas största mässa för allt som rör barnets första år. Mässan äger rum på Koelnmesse i Köln i Tyskland och väntas få över 20.000 besökare från hela världen. För ytterligare information om mässan, vänligen se www.kindundjugend.com

Besök Thule och se alla nya produkter i Hall 10.2, monter E-061.

För mer information, vänligen kontakta:

Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager
E-mail: Tina.Liselius@thule.com

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.
Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 139 marknader över hela världen.