Thule Motion 800 och Thule Excellence XT ännu en gång testvinnare i Tysklands främsta takboxtester

Den tyska motororganisationen ADAC och tidningen auto motor und sport, en av Tysklands största motormagasin, testar årligen takboxar inför vintersäsongen. Två modeller från Thule vann båda testerna. ADAC utnämnde Thule Motion 800 som ”bästa box” och auto motor und sportutsåg Thule Excellence XT som ”bästa produkt”.

I över fyra decennier har Thule varit en pionjär inom takboxtillverkning men fokus på design, kvalité och säkerhet.

ADAC, en av de mest betydelsefulla motororganisationerna i Tyskland utsåg ’Thule Motion 800’ till vinnare i sitt test. Thule Motion 800 övertygade juryn genom enkel hantering och hög säkerhet. Juryn imponerades speciellt av den patenterade fästanordningen ”PowerClick” som indikerar när rätt kraft använts för att säkra den rymliga takboxen.

Auto motor und sport, Tysklands toppsäljande motormagasin, utnämnde den exklusiva takboxen ’Thule Excellence XT’ till vinnare. Innovativa detaljer så som ett integrerat lastnät och extra krockskydd i fronten ledde till en förstaplacering i testet.

Rapporterna kan läsas i senaste numret av auto motor und sport, nummer 25, 2013 och testet från ADAC på ADACs hemsida.

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som möjliggör för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, båt/häst trailers, dator/kamera/sport väskor och barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 125 marknader över hela världen.

Thule är det största varumärket inom Thule Group.Läs mer på www.thule.com