Thule presenterar sitt vintersortiment på världens största vintersportmässa, ISPO 2014, i München den 26–29 januari.

Bland nyheterna märks Thule Covert fotoväskor och Thule SkiClick skidhållare för längdåkningsskidor

I år stärker Thule ytterligare sin ledande position inom sport- och fritidsområdet, både genom en rad nya produkter, men också tillsammans med medlemmar ur Thule Crew och engagemanget för en aktiv livsstil.

På årets ISPO-mässa den 26–29 januari presenterar Thule nyheter såsomThule SkiClick, en nyutvecklad hållare för längdåkningsskidor som underlättar både transport och förvaring, och Thule RoundTrip Ski Bags för smidig transport av skidor och snowboard på flyg och tåg. Thule presenterar ävenThule Covert, en ny serie fotoväskor med ett urbant utseende och fokus på användning i stadsmiljö, samt en uppdatering av den populära väskserienThule Crossover. Förutom de nya produkterna presenterar Thule bland annat sitt sortiment av takboxar, skidhållare, väskor och multifunktionella barnvagnar.

På mässan deltar medlemmar ur Thule Crew: extremskidåkaren och B.A.S.E. jumper Matthias Giraud, vågsurfaren Garrett McNamara och snowboardåkaren Flo Orley. Matthias, Garrett och Flo är på plats under hela mässan för att tala om sitt och Thules engagemang för att inspirera människor till ett mer aktiv liv. På kvällen den 28 januari kommer de dessutom att presentera vinnaren i Thules videotävling ”Go Epic with Thule”.

Besök oss i hall A4, plats 212 på ISPO 2014 i München.

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter. Thule skapar transportlösningar som möjliggör för användarna att ta med sig sin utrustning på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, trailers, snökedjor och väskor.

Thule är det största varumärket inom Thule Group.Läs mer påwww.thule.comLyssna

Om Thule Crew

Thule Crew bildades 2013. Med utgångspunkt i Thules mission att förmå fler att spendera mer tid ute i naturen, har medlemmarna i Thule Crew valts ut för att inspirera oss alla att leva ett mer aktivt liv. Passion för utomhusaktiviteter är grundläggande för medlemmarna i Thule Crew, som med sin stora humanism också är hängivna förebilder inom sina respektive sporter.

Läs mer på www.thule.com/thulecrewLyssna