Thule presenterar Thule Motion XT – en rymlig och smidig takbox i stilren design

När duvill ha allting med dig, och inte behöva prioritera bort något, är Thule Motion XT det perfekta resesällskapet. Den här takboxen passar familjen som har massor av bagage, fritidsprylar och annat skrymmande och finns i flera olika storlekar. Den är säker och bekväm att använda, och gör det enkelt att få med sig allt man behöver. Men Thule Motion XT handlar inte bara om utrymme, säkerhet och användarvänlighet.

Boxen monteras snabbt och säkert på takräcket med snabbmonteringssystemet PowerClick, som numera även kan monteras på räcken med bredare lastbågar. Den integrerade momentindikatorn ”klickar” när du dragit åt tillräckligt hårt, och enhandsgreppet gör det enkelt att sätta fast boxen i takräcket. Eftersom boxen kan öppnas från båda långsidorna kommer du enkelt åt hela utrymmet, oavsett vilken sida av bilen du står på. Tack vare det greppvänliga handtaget och de optimerade lyftarmarna öppnas och stängs locket smidigt, och med SlideLock-systemet låses locket automatiskt på plats så snart du har stängt boxen.

Med Thule Motion XT sätter Thule en helt ny standard inom modern takboxdesign. Thule Motion XT är inte bara utformad för att vara rymlig och lätt att använda, utan också för att harmoniera med designen hos dagens bilar. Den moderna och aerodynamiska formen har optimerats med hjälp av datorsimulationer, så att bränsleförbrukningen och vindbruset blir minimalt när den används. Eftersom Thule Motion XT är utformad för att placeras långt fram på biltaket har du dessutom full åtkomst till bilens bagageutrymme, vilket minimerar risken för att bagageluckan slår i takboxen. Designteamet har arbetat utifrån nyckelorden funktionell volym, integrerade och accentuerade linjer, spänning, kontrast och renhet. Thule firar lanseringen av Thule Motion XT med boxen Thule Motion XT XL Limited Edition, som har en matt utsida och en grön insida på locket.

S
om alla Thules takboxar har Thule Motion XT genomgått omfattande tester, både i verkliga livet och på Thule Test Center. Det är en toppmodern anläggning där våra takboxar testas till max, så att du kan lita på att du kan ta med dig allt du behöver på ett säkert och smidigt sätt i din Thule Motion XT, vart du än ska.

För mer information, vänligen kontakta:

Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager
E-mail: Tina.Liselius@thule.com

Thule
Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.
Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 139 marknader över hela världen.