Thule presenterar Thule RideAlong Lite, en cykel­barnstol designad för enklare cykelturer varje dag

Med den robusta cykelbarnstolen Thule RideAlong Lite kan du och ditt barn ta dagliga cykelturer tillsammans – säkert, enkelt och med stil. Stolen kan monteras på nästan alla pendlingscyklar på marknaden, kräver ingen pakethållare och har ett snabbfäste som passar både runda och ovala cykelramar. Tack vare det intuitiva monteringssystemet går det snabbt och enkelt att installera Thule RideAlong Lite, och när den väl har installerats kan stolen monteras och demonteras på några sekunder. Ta helt enkelt bort stolen när du inte vill ha den på cykeln, eller flytta över den till en annan cykel som har Thule snabbfäste installerat.

Barnet sitter säkert och bekvämt i den vadderade stolen som har fotstöd och sele som kan justeras för perfekt passform. Thule RideAlong Lite kan följa barnet under åren från spädbarnsåldern (9 månader*) till förskoleåldern och ger en stabil och säker färd varje dag i takt med att barnet växer. Thule RideAlong är utformad med barnets säkerhet som främsta prioritet. Bland säkerhetsfunktionerna ingår en 3-punktssele, barnsäkert säkerhetsspänne och unika sidoskydd som skyddar barnets händer när cykeln lutas mot en vägg. För ökad synlighet har Thule RideAlong Lite inbyggd reflex och fästpunkt för cykellampa.

* Rådgör med läkare om barnet är under 1 år

För mer information, vänligen kontakta:

Tina Liselius, PR & Sponsorship Manager
E-mail: Tina.Liselius@thule.com
Telefon: 0700 - 90 26 52

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.
Thule erbjuder bland annat cykelhållare, takräcken och takboxar, väskor och ryggsäckar, barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 139 marknader över hela världen.