Thule välrepresenterat på Danish Adventure Film Festival

Danish Adventure Film Festival (D.A.F.F.) presenterar några av världens bästa och mest inspirerande äventyrsfilmer för dansk publik. På årets filmfestival är Thule representerat både med cykelfilmen ”The Way I Roll” och med två filmer där Thule Crew-medlemmar medverkar; surfaren Garrett McNamaras ”Nazaré calling” och extremskidåkaren Matthias Girauds ”TIME”. D.A.F.F. startar 28 november på Cinemateket i centrala Köpenhamn.

Danish Adventure Film Festivals (D.A.F.F.) breda filmutbud lockar såväl filmälskare och tonåringar som äventyrsentusiaster, amatörsportare och friluftsälskare. D.A.F.F. är en filmfestival för alla som fascineras av relationen mellan människa, natur och äventyr.

Under årets D.A.F.F. visas Thules cykelfilm ”The Way I Roll” som är producerad av filmaren Peter Sutherland. ”The Way I Roll” är en dokumentärserie bestående av sex kortfilmer som följer olika cykelentusiaster och skildrar deras passion för cykling, från BMX till downhill och streetrace.

D.A.F.F:s besökare kan också se Thule Crew-medlemmarna Garrett McNamara och Matthias Giraud i två filmer:

• Nazaré Calling skildrar förberedelserna och genomförandet då Garrett McNamara slog världsrekord i big wave surfing, utanför orten Nazaré i Portugal.
  • TIME är en extremsportfilm från de franska filmskaparna PVS där Thule Crew-medlemmen och extremskidåkaren Matthias Giraud medverkar.

D.A.F.F. 2013 turnerar mellan de danska städerna Köpenhamn, Aarhus, Aalborg, Odense och Kolding med första stoppet i Köpenhamn 28 november.

Nazaré Calling
Fredag 29 november, 19.30 på Cinemateket, Köpenhamn

The Way I Roll
Lördag 30 november, 21.00 på Cinemateket, Köpenhamn

TIME
Söndag 1 december, 19.30 på Cinemateket, Köpenhamn och söndag 8 december, 16.30 på “Öst for Paradis” i Aarhus

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som möjliggör för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, båt/häst trailers, dator/kamera/sport väskor och barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 125 marknader över hela världen.

Thule är det största varumärket inom Thule Group.Läs mer på www.thule.com

Om Thule Crew
Thule Crew bildades 2013. Med utgångspunkt i Thules mission att förmå fler att spendera mer tid ute i naturen, har medlemmarna i Thule Crew valts ut för att inspirera oss alla att leva ett mer aktivt liv. Passion för utomhusaktiviteter är grundläggande för medlemmarna i Thule Crew, som med sin stora humanism också är hängivna förebilder inom sina respektive sporter.

Läs mer på www.thule.com/thulecrewLyssna