Thule visar ett brett sortiment av produkter för aktiva familjer på Kind + Jugend i Köln, 20-23 september 2018

Thule visar ett brett sortiment av prisvinnande barnvagnar, cykelvagnar och cykel-barnstolar på årets Kind + Jugend-mässa med särskilt fokus på Thule Sleek, den fyrhjuliga cityvagnen som nyligen lanserats.
Ett besök hos Thule är ett måste för alla som vill leva ett aktivt liv med sina barn!

Thule är ett starkt varumärke för aktiva föräldrar, med ett flertal produkter både för att utforska staden och för att ta med barnen under aktiviteter i naturen. Ytterligare expansion av sortimentet, lanseringar och uppgraderingar är planerade för 2019.

Utforska staden med stil
Thule arbetar konsekvent för att göra det möjligt för aktiva föräldrar att ta med sina barn. Nu breddas sortimentet ytterligare med barnvagnen Thule Sleek, som nu är tillgänglig i ledande butiker för konsumenter över hela världen. Mångsidig, lätt att manövrera och med överlägsen komfort för både förälder och barn. En vagn med många olika konfigurationer och kombinationer som passar alla behov. Vagnen kan kompletteras med liggdel, bilbarnstol eller syskonsits. Thule Sleek kommer att vara en trogen följeslagare under många år.

Ett brett sortiment
Förutom Thule Sleek kommer Thule att visa uppdaterade versioner av den populära, prisvinnande joggingvagnen Thule Urban Glide 2, bland annat i en specialversion – black-on-black. Multisport-vagnen Thule Chariot har fått förbättrad ventilation och säkerhetsbelysning som standard. Det kommer också att finnas en svart version av Thule Chariot Sport 1 och Thule Chariot Sport 2.

Thule visar också sitt stora sortiment av cykelbarnstolar, bland annat med en ny färg på Thule Yepp Nexxt, barnstolen som passar på flertalet cykelmodeller och elcyklar.

Kind + Jugend är Europas största mässa för baby- och barnprodukter.
Mässan arrangeras på Koelnmesse i Köln och har runt 22 000 fackbesökare från hela världen.

Besök Thule och upptäck alla nya produkter i Hall E61, monter 10.2.

För mer information, kontakta:
Joe McAvoy
Global PR and Social Media Manager
joe.mcavoy@thule.com

Varumärket Thule etablerades 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av produkter som gör det möjligt för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och snyggt sätt.
Thule erbjuder bland annat cykel- och skidhållare, takräcken och takboxar, dator- och kameraväskor, skid- och pjäxbagar, ryggsäckar, samt barnrelaterade produkter som joggingvagnar, barncykelsadlar och cykelvagnar.
Produkterna säljs på 140 marknader över hela världen. Thule är det största varumärket inom Thule Group.
www.thule.com