Thules takbox Thule Dynamic 800 testvinnare i Teknikens Värld test 2013

Thule Dynamic 800 står som testvinnare i Teknikens Världs test av takboxar som publiceras i tidningens senaste nummer. Thule Dynamic 800 utmärkte sig genom smarta lösningar, hög kvalitét och enkel montering.

Med fokus på design, kvalité och säkerhet har Thule, i över fyra decennier, varit en pionjär inom utveckling och tillverkning av takboxar. I senaste numret av Teknikens Värld, nummer 1, 2013, testades 5 takboxar som finns att köpa på den svenska marknaden. Thule Dynamic 800 står som testvinnare tack vare enkel montering,smarta lösningar och hög kvalitet.

Thule Dynamic 800 är en rymlig takbox med många funktioner som underlättar både montering och lastning . Genom snabbfästet ”Power-Click” fäster du enkelt boxen på takräcket och är, genom fästets smarta klick-funktion, helt säker på att den sitter fast och säkert.

Detta var det tredje testet inom en månads tid där Thules takboxar utmärker sig som ”Bäst i Test”. ADAC, tysklands största och mest betydelsefulla motororganisation utsåg i november takboxen Thule Motion 800 till vinnare i sitt årliga stora test och Auto Motor und Sport, Tysklands toppsäljande motormagasin, utnämnde den exklusiva takboxen ’Thule Excellence XT’ till vinnare av sitt test i sitt senaste nummer, 25, 2013.

Teknikens Världs test finns i senaste numret av Teknikens Värld, nummer 1, 2013 som finns att köpa från och med 19:e December.

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som möjliggör för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, båt/häst trailers, dator/kamera/sport väskor och barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 125 marknader över hela världen.

Thule är det största varumärket inom Thule Group.Läs mer på www.thule.com