Valberedning utsedd inför årsstämman 2016 i Thule Group AB (publ)

Enligt årsstämmans beslut ska valberedningen utgöras av representanter för de fyra röstmässigt största aktieägarna den 30 september varje år, samt av styrelsens ordförande som även ska sammankalla valberedningen till dess första sammanträde. Thule Group meddelar att valberedningen nu har utsetts inför årsstämman i april 2016.

Valberedningen består av följande ledamöter:

Fredrik Näslund, utsedd av Nordic Capital
Anders Oscarsson, utsedd av AMF Försäkring och Fonder
Bo Lundgren, utsedd av Swedbank Robur
Charlotta Faxén, utsedd av Lannebo Fonder
Stefan Jacobsson, ordförande Thule Group AB

Thule Groups årsstämma 2016 kommer att äga rum tisdagen den 26 april 2016, i Malmö.

Aktieägare är välkomna att, per e-post, skicka förslag till valberedningen inför årsstämman 2016 på adressen, valberedningen@thule.com

fredrik.erlandsson@thule.com

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv.
Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder vi produkter inom två segment: Outdoor&Bags (så som utrustning för cykel-, vatten- och vintersporter, takboxar, cykel- och, barnvagnar, babyjoggers, dator- och kameraväskor, ryggsäckar och fodral för mobiltelefoner och annan digital utrustning), samt Specialty (verktygs- och utrustningslådor för pick-up-bilar).
Våra produkter säljs på 139 marknader över hela världen. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar på nio fabriker och fler än 35 försäljningskontor. Försäljningen under 2014 uppgick till 4,7 miljarder svenska kronor. Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm.
Läs mer på