Valberedning utsedd inför årsstämman 2019 i Thule Group AB (publ)

Enligt årsstämmans beslut ska Thule Groups valberedning utgöras av representanter för de fyra röstmässigt största aktieägarna per den 30 september varje år, samt av styrelsens ordförande som även ska sammankalla valberedningen till dess första sammanträde.
Thule Group meddelar att valberedningen nu har utsetts inför årsstämman i april 2019.

Valberedningen består av följande ledamöter:

Anders Oscarsson, utsedd av AMF Försäkring och Fonder
John Hernander, utsedd av Nordea Fonder
Charlotta Faxén, utsedd av Lannebo Fonder
Helen Fasth Gillstedt, utsedd av Handelsbanken Fonder
Bengt Baron, ordförande i Thule Group AB

Thule Groups årsstämma 2019 kommer att äga rum i Malmö fredagen den 26 april 2019.

Aktieägare är välkomna att, per e-post, skicka förslag till valberedningen på adressen, valberedningen@thule.com

Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder bolaget produkter inom produktkategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersport som transporteras med bil), Packs, Bags & Luggage (t.ex. dator- och kameraväskor, vandringsryggsäckar, resväskor), RV Products (t.ex markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar) och Active with Kids (t.ex cykelkärror, barnvagnar, barncykelstolar).
Thule Group har cirka 2 200 anställda vid 9 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen.
Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2017 uppgick till 5,9 miljarder kronor.