Vinnare i tävlingen "Go Epic with Thule" utsedd

Kitesurfaren, Matthew Elsasser, från USA står som vinnare i Thules videotävling ”Go Epic with Thule”. Tävlingen bjöd in aktiva i ett flertal actionsporter att tävla mot varandra genom att dela videos från sina egna äventyr. Som vinnare av tävlingen får Matthew Elasser agera sidekick till Thule Crew medlemmen och professionelle kitesurfaren Niccolo Porcella i hans nästa film.

Den 30 september lanserade Thule tillsammans med Epic TV, en av världens största onlinekanaler för extremsport, tävlingen “Go Epic with Thule” där kitesurfare, surfare, skid- och snowboardåkare, cyklister och multisportare tävlar mot varandra om att få vara med i nästa film som medlemmarna i Thule Crew spelar in.

”Efter tio veckors tävlande har vi mottagit över 200 tävlingsbidrag från fler än 28 länder.  Amatör och semi-professionella utövare har skickat klipp från multisport, cykling, surfing, skidåkning och snowbarding, det har varit en riktig succé” säger Tina Liselius, Event and Sponsorship Manager. ”Matthew Elsasser utsågs till slutgiltig vinnare av vår jury och jag är säker på att han kommer ha en fantastisk upplevelse som sidekick till Niccolo Porcella” avslutar Tina.

Matthew är en passionerad kitesurfare från USA som tävlar i KSP touren (Kite Surfing Pro Tour). Matthew är alltid på språng, kitesurfar, surfar, cyklar, försöker göra allt och inget utomhus. Matthew är 20 år och kommer ursprungligen från Oregon, USA, men studerar nu i Kalifornien, USA.  Se Matthews video påwww.epicthule.com

Thule Crew, Thules ambassadörer som inspirerar till ett aktivt liv, har under hela tävlingen deltagit genom att både dela sina egna filmer och genom att som jury utse vinnare varje vecka.

Cykling har varit tävlingens största kategori med hela 61 bidrag. Därefter kom skidåkning, följt av kitesurfning, snowboarding, surfing och adventure racing. Flest tävlingsbidrag kom från USA (70), Sverige (36) och Storbritannien (19).

Varumärket Thule etablerades redan 1942. Under mottot Bring your life erbjuder Thule globalt ett brett sortiment av premiumprodukter som möjliggör för aktiva människor att ta med sig sin packning, utrustning och sina barn på ett säkert, enkelt och elegant sätt. Thule erbjuder bland annat takräcken, cykelhållare, takboxar, båt/häst trailers, dator/kamera/sport väskor och barnrelaterade produkter som barncykelsadlar och multifunktionella barnvagnar. Produkterna säljs på fler än 125 marknader över hela världen.
Thule är det största varumärket inom Thule Group.Läs mer på www.thule.com

Om Thule CrewThule Crew bildades 2013. Med utgångspunkt i Thules mission att förmå fler att spendera mer tid ute i naturen, har medlemmarna i Thule Crew valts ut för att inspirera oss alla att leva ett mer aktivt liv. Passion för utomhusaktiviteter är grundläggande för medlemmarna i Thule Crew, som med sin stora humanism också är hängivna förebilder inom sina respektive sporter. Läs mer på www.thule.com/thulecrew