Ticket Affärsresor byter namn till Ticket Biz

Ticket Affärsresor byter namn till Ticket Biz. Samtidigt blir företagets grafiska färg blå istället för röd. Syftet är att få ett gemensamt nordiskt namn och en tydligare särskiljning mellan verksamheterna privat- och affärsresor.

”Med ett nytt grafiskt utseende och ett nytt gemensamt namn i de nordiska länderna vill vi ytterligare förstärka vår position och samtidigt förtydliga våra budskap. Vi satsar på att alltid vara en nära partner till våra kunder och att tillsammans med kund utveckla den mest effektiva mötes- och resehanteringen med hög service till affärsresenärerna. Vi har både ägare och ledning här i Norden, vilket gör att vi kan ta snabba beslut nära kunden”, säger Thomas Ådén VD Ticket Affärsresor.

”Vi är måna om att våra kunder ska uppleva att vi erbjuder marknadens högsta service och att vi bryr oss lite extra om affärsresenären. Genom våra små, kundunika team kan vi arbeta närmare kunden. Det skapar en bättre förståelse om kundens önskemål och en högre destinationskunskap. Dessutom har vi stort fokus på att alltid ha hög tillgänglighet och att det ska vara enkelt att komma i kontakt med oss”, säger Thomas Ådén.

För mer information kontakta:

Thomas Ådén, VD
Mobil: +46 (0)708-47 09 14

Marie Johansson, Försäljnings- och marknadschef
Mobil: +46 (0)703-00 70 99
E-post: marie.johansson@ticketbiz.se

Ticket Biz
Ticket Biz finns idag representerade på nio orter i Sverige genom egna kontor och genom partnerskap med NEX Resebyrå. Försäljning sker även genom egna kontor i Norge och Finland samt i Danmark genom partnerskap med FCm. Ticket Biz har ett globalt samarbete med FCm Travel Solutions, ett av världens ledande nätverk av affärsresebyråer representerade i ca, 75 länder. Ticket Biz ägs av Braganza AS och har huvudkontoret placerat i Stockholm. Ticket Biz försäljning uppgår till ca 1,5 mdr SEK på årsbasis och bolaget har ca 133 årsanställda. Varumärket Ticket delas med Ticket Privatresor. Läs mer på www.ticketbiz.se