Pressinbjudan. Välkommen till Betong Fashion Week!

Den 23 november äger Betonggalan rum på Waterfront i Stockholm, denna gång med temat "Betong Fashion Week". Då är det världspremiär på det unika mönstret "Betong" som skapats av design- och kunskapscentret Livstycket i Tensta.

Betonggalan är samhällsbyggnadsbranschens största event med 1 200 gäster. Förutom att åtta priser delas ut däribland Årets Kulturpris och Årets Arkitekt, så har Betonggalan i år temat "Betong Fashion Week". Kunskaps- och desingcentret Livstycket i Tensta har exklusivt för Betonggalan tagit fram ett mönster som heter "Betong".

- Det är fascinerande att dessa mångkulturella kvinnor som bor i betongen tolkar materialet i ett mönster och en kollektion, säger Roger Andersson, chefredaktör, för Tidskriften Betong som anorndar Betonggalan sedan sju år.

Samarbetet mellan Tidskriften Betong och Livstycket har även innehållit, föreläsningar om betong, studiebesök på fabrik och gjutningar i Livstyckets lokaler i Tensta.

Under Betonggalan ska Livstyckets egna modeller visa upp kollektionen i en modesvisning framför samhällsbyggare och studenter.

- Vi har nästan 300 samhällsbyggnadstudenter på plats och det är extra roligt att visa upp det här samarbeter för dem. Alla pratar om social hållbarhet, få vet vad det betyder, säger Roger Andersson.

Kvällen bjuder även på en modeshow där 20 företag från betongbranschen presenterar 2018 års modeller. Det utlovas dykare och lejon å scen.

Under Betonggalan delas även priset "Roger" ut, en statyett designad av Tove Adman, uppkallad efter Tidskriften Betongs chefredaktör Roger Andersson. Följande kategorier prisas: Årets Arkitekt, Årets Forskare, Årets Konstruktör, Årets Entreprenör, Årets Montageledare, Årets Miljöpris, Årets Kulturpris och Ung&Tung.

De nominerade presenteras på www.betong.se.

Tid: den 23 november kl. 18.00.
Plats: Waterfront, Stockholm.
Ackreditering: roger@betong.se

Roger Andersson
Chefredaktör
Tidskriften Betong
08-762 62 14, 0733-90 55 19.
roger@betong.se

Taggar: