Förhandlingarna mellan Rundradion och TietoEnator om grundande av ett samföretag fortsätter Rundradion Ab och TietoEnator Abp fortsätter sina förhandlingar om grundande av ett samföretag. Genom ett samföretag säkerställs tillgången till informationstekniskt kunnande, kostnadseffektiva tjänster, möjlighet för parterna att koncentrera sig på sitt kärnkunnande samt utnyttjande av de nyaste möjligheterna inom digitala media. För ytterligare information, kontakta: TietoEnator Abp, Pentti Heikkinen, President Telecom & Media, tel. +358 400 438 611 TietoEnator Abp, Timo Hammar, Vice President Telecom & Media, tel. +358 40 709 2090 Rundradion Ab, Arne Wessberg, VD, tel. +358 9 1480 5000, +358 400 618 800 Rundradion Ab, Jorma Laiho, teknisk direktör, tel. +358 400 409 118 Med nästan 12 000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com Rundradion Ab är ett aktiebolag som bedriver heltäckande allmännyttig televisions- och radioverksamhet. Om bolagets uppgifter, verksamhet och finansiering stadgas i lag. Rundradion Ab bildar en koncern tillsammans med sitt dotterbolag Digita Ab, som ansvarar för distributionen. Koncernens omsättning var 381 mn euro och antal personer 4511 i 2001. Rundradion Ab:s huvuddelägare är finska staten. www.yle.fi TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/10/20020710BIT00130/wkr0002.pdf