Skellefteå kommun väljer TietoEnators personalsystem Respons

Skellefteå kommun väljer TietoEnators personalsystem Respons Skellefteå kommun har efter en omfattande utvärdering valt att köpa TietoEnators PA- och lönesystem PS Respons. Affären innebär att TietoEnator ytterligare stärker sin position som ledande leverantör av personalsystem till Sveriges kommuner. Avtalet med Skellefteå kommun omfattar PS Respons i grundutförande samt bland annat moduler för utdata, förhandling, bemanning och självservice via Internet. Ordervärdet är 4,7 miljoner kronor och avtalstiden är fyra år. - Vår kravspecifikation var omfattande men vi fann att TietoEnators system PS Respons bäst motsvarade de önskemål vi hade. Bland annat prioriterade vi möjligheten för våra medarbetare att själva via ett webbgränssnitt kunna rapportera till exempel när- och frånvaro samt reseräkningar, säger Inga-Lill Lindfors, en av de ansvariga för utvärderingen från kommunens sida. Våra arbetsledare var också i behov av ett bättre datorstöd och de kommer nu på ett enkelt sätt kunna ta ut den statistik och information kring PA som de behöver. Under våren lanserar TietoEnator en ny version av PS Respons. Skellefteå kommun väntar in denna och räknar med att hela det nya PA-systemet ska vara i drift senast 1 april 2002. - TietoEnator känner Skellefteå kommun väl, och vi har haft en lång relation på flera områden. Jag är övertygad om att PS Respons kommer att motsvara de högt ställda förväntningarna, säger Per-Erik Wennberg, ansvarig för affären hos TietoEnator. Kommunmarknaden för personalsystem omsätter i Sverige cirka 300 miljoner kronor per år och TietoEnator har ungefär 70 procent av denna marknad. För ytterligare information kontakta: Per-Erik Wennberg, TietoEnator, 0920-617 35 Inga-Lill Lindfors, Skellefteå kommun, 0910-735 157 TietoEnator är en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa med mer än 10 000 medarbetare och en omsättning på 1.2 miljarder Euro. Vi erbjuder managementkonsulting, systemutveckling, integration, drift och support, produktutvecklingstjänster för kunder samt programvaror. Vi har fördjupad kunskap om våra kunders verksamheter inom branscher som t ex telekommunikation, bank och finans, offentlig sektor och skogsindustri. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00690/bit0001.pdf